Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Game: Experience as an Educational Tool

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F19%3AA2302HAS" target="_blank" >RIV/61988987:17310/19:A2302HAS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.intechopen.com/chapters/69312" target="_blank" >https://www.intechopen.com/chapters/69312</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5772/intechopen.88853" target="_blank" >10.5772/intechopen.88853</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Game: Experience as an Educational Tool

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With a rapid growth of information and new discoveries, curricula at schools have been massively overloaded in recent years. At the same time, modern technologies, which have accelerated the learning process in many ways, cause a lack of learning through our own experience. A solution to this state can be a game as a means of linking formal and informal learning. The use of a game might be diverse: gamification of a class with simple gaming activities folded into a game story using a scoring system, comprehensive educational games based on role playing, or using an ICT game as a tool for recognition of the area of student’s interest, a tool for asking new questions, and a tool for offering the desired experience. With regard to the knowledge we have about the learning process, it is clear that experience is still the most effective way of learning, with long-lasting sustainability. So, if we offer experience in an appropriate way, we can make the entire learning and educational process more effective.

  • Název v anglickém jazyce

    Game: Experience as an Educational Tool

  • Popis výsledku anglicky

    With a rapid growth of information and new discoveries, curricula at schools have been massively overloaded in recent years. At the same time, modern technologies, which have accelerated the learning process in many ways, cause a lack of learning through our own experience. A solution to this state can be a game as a means of linking formal and informal learning. The use of a game might be diverse: gamification of a class with simple gaming activities folded into a game story using a scoring system, comprehensive educational games based on role playing, or using an ICT game as a tool for recognition of the area of student’s interest, a tool for asking new questions, and a tool for offering the desired experience. With regard to the knowledge we have about the learning process, it is clear that experience is still the most effective way of learning, with long-lasting sustainability. So, if we offer experience in an appropriate way, we can make the entire learning and educational process more effective.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Game Design and Intelligent Interaction

  • ISBN

    978-1-78985-907-2

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    18-29

  • Počet stran knihy

    154

  • Název nakladatele

    IntechOpen

  • Místo vydání

    London, United Kingdom

  • Kód UT WoS kapitoly