Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

"Kam plyneš, Olzo? – Po Karviné!" Jak vzniká edukační hra pracující s pamětí krajiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17250%2F24%3AA2502O61" target="_blank" >RIV/61988987:17250/24:A2502O61 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    "Kam plyneš, Olzo? – Po Karviné!" Jak vzniká edukační hra pracující s pamětí krajiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek popisuje proces vytváření edukační hry určené pro terénní výuku v prostoru zmizelého města Karviná na Těšínském Slezsku. Jejím cílem je implementovat výsledky vědecké práce do učitelské praxe na středních i základních školách. Hra má výrazně mezioborový charakter, kombinuje přírodovědnou, literární, jazykovou, historickou, uměleckou a hudební perspektivu. V tomto článku se zabýváme použitými prameny i našim pohybem v krajině při přípravě jednotlivých tras a charakterizujeme typy úkolů, které hra obsahuje. V současné chvíli je hra ve fázi pilotního testování.

  • Název v anglickém jazyce

    "Where do you flow, Olza? - Through Karviná!" How an Educational Game Working with the Memory of the Landscape is Created

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes the process of creating of an educational game designed for field education in the area of the vanished city of Karviná in Cieszyn/ Těšín Silesia. Its aim is to implement results of scientific work into teaching practice at secondary and primary schools. The game is strongly interdisciplinary in character, combining natural science, literary, linguistic, historical, artistic and musical perspectives. In this paper, we outline initial sources used as well as our movement through the landscape in preparing each trail, and characterize the types of tasks to be performed on it. The pilot testing of the functionality of the whole game is to follow.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Otisky středoevropské krajiny a podnebí v našich kulturách / Imprints of the Central European Landscape and Climate in Our Cultures

  • ISBN

    978-963-489-683-8

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    188-199

  • Počet stran knihy

    202

  • Název nakladatele

    Eötvös Loránd University - Szent Adalbert Közép- és Kelet-Európa Kutatásokért Alapítvány - Ostravská Univerzita

  • Místo vydání

    Budapest - Esztergom - Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly