Moral Education in the Czech Lands in the Past and the Present
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100036" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100036 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.ostium.sk/sk/mravna-vychova-v-cr-a-na-ceskych-uzemiach-v-minulosti/" target="_blank" >http://www.ostium.sk/sk/mravna-vychova-v-cr-a-na-ceskych-uzemiach-v-minulosti/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Mravná výchova v ČR a na českých územiach v minulosti
Popis výsledku v původním jazyce
Text je analýzou sveta mravnej výchovy v českom prostredí od jej zachytených počiatkov až po súčasný stav v Českej republike. V prvej časti sa autori venujú histórii mravnej výchovy a názorov na ňu, v druhej časti prostřednictvím výzkumného šetření analyzujú jej aktuálny stav v ČR. Skúmajú kvalitu mravnej výchovy podľa cieľov kurikulárnych dokumentov vydaných Ministerstvom školstva, mládeže a telovýchovy v ČR na základných a stredných školách cez program etickej výchovy a tiež prostredníctvom výchovných predmetov. Porovnávajú ciele s praxou na základe vlastného výskumu a vyvodzujú závery a odporúčania nielen pre základné a stredné, ale i vysoké školstvo a to hlavne z hľadiska zavedenia a zintenzívnenia používania nástrojov profesijnej etiky. Etickú klímu v školách navrhujú dopĺňať o atmosféru uznania namiesto zneuznania, biofilnú kultúru a technologický skepticizmus.
Název v anglickém jazyce
Moral Education in the Czech Lands in the Past and the Present
Popis výsledku anglicky
The following study presents an analysis of the world of moral education in the Czech environment from its recorded beginnings to the current situation in the Czech Republic. The study contains two parts: In the first section, the authors give an account of the history of moral education and different views on it, while in the second section they analyse the current condition of moral education. The authors examine the quality of moral education at primary and secondary schools according to the goals of curriculum documents issued by the Ministry of Education, Youth and Sports of the Czech Republic for the schools’ ethical education programmes and character development subjects. Based on their own research, they compare the goals with the practice, draw conclusions and give recommendations not only to primary and secondary schools, but also to higher education institutions, particularly in terms of introducing professional ethics tools and intensifying their use. The authors suggest expanding the ethical climate at schools to contain the atmosphere of recognition, biophile culture and technological scepticism.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Ostium: internetový časopis pre humanitné vedy
ISSN
1339-942X
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
1-13
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—