Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Current State of Implementing Formative Assessment and its Obstacles in Primary and Lower-Secondary Schools in the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F21%3A73611234" target="_blank" >RIV/61989592:15410/21:73611234 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://getlconference.com/wp-content/uploads/2021/09/GETL_Conference_Proceedings_2021.pdf" target="_blank" >https://getlconference.com/wp-content/uploads/2021/09/GETL_Conference_Proceedings_2021.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Current State of Implementing Formative Assessment and its Obstacles in Primary and Lower-Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The theoretical study deals with implementation of formative assessment in primary schools and lower secondary schools. The aim of this study is to present the current state of implementation of formative assessment and its obstacles in the educational reality of Czech primary and lower secondary schools. To fulfill this goal, the study has the following sub-goals: - to to characterize formative assessment and its benefits for students - on the basis of previous knowledge to describe the current state of implementation of formative assessment in the Czech Republic - to identify and specify the obstacles affecting the implementation of formative assessment in primary and lower secondary schools in the Czech Republic In this study, the authors rely on previous annual reports or theoretical and case studies conducted by both Czech and foreign authors. The results of the presented study suggest that there are various obstacles which can prevent teachers from conducting formative assessment in the classroom. In this study, the authors chose a method of critical research.

  • Název v anglickém jazyce

    Current State of Implementing Formative Assessment and its Obstacles in Primary and Lower-Secondary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The theoretical study deals with implementation of formative assessment in primary schools and lower secondary schools. The aim of this study is to present the current state of implementation of formative assessment and its obstacles in the educational reality of Czech primary and lower secondary schools. To fulfill this goal, the study has the following sub-goals: - to to characterize formative assessment and its benefits for students - on the basis of previous knowledge to describe the current state of implementation of formative assessment in the Czech Republic - to identify and specify the obstacles affecting the implementation of formative assessment in primary and lower secondary schools in the Czech Republic In this study, the authors rely on previous annual reports or theoretical and case studies conducted by both Czech and foreign authors. The results of the presented study suggest that there are various obstacles which can prevent teachers from conducting formative assessment in the classroom. In this study, the authors chose a method of critical research.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of 2021

  • ISBN

  • ISSN

    2584-4156

  • e-ISSN

    2584-4156

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    38-47

  • Název nakladatele

    Institut za inovacije

  • Místo vydání

    Zagreb

  • Místo konání akce

    Zagreb

  • Datum konání akce

    22. 9. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku