Tvorba e-learningových materiálů pro portál Umíme česky.cz
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100164" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100164 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Tvorba e-learningových materiálů pro portál Umíme česky.cz
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přibližuje tvorbu e-learningových materiálů pro portál Umíme česky.cz, který vzniká na Masarykově univerzitě. Jedná se o online cvičebnici českého pravopisu, která je založená na principech adaptibilního procvičování. Tvůrci projektu nabízejí pestrou škálu úloh, prostřednictvím kterých si uživatelé mohou procvičit pravopisné jevy. Proces procvičování se autoři projektu rozhodli zefektivnit tím, že se uživatelům v případě špatné odpovědi objeví vysvětlení daného pravopisného jevu. Naším cílem se stala tvorba vysvětlení pravopisných jevů, která by byla vytvořená uživatelům portálu na míru. Jaká vysvětlení jsou pro uživatele nejlepší, jsme zjišťovali prostřednictvím dotazníku, který jsme zadali žákům a studentům na základních a středních školách. Podle výsledků dotazníku jsme vytvořili novou sadu vysvětlení, která byla do systému doplněna.
Název v anglickém jazyce
Creating e-learning’s resource material for the portal Umíme česky.cz
Popis výsledku anglicky
The article presents creation of the e-learning’s resource material for the portal Umíme česky.cz that has been produced at Masaryk University. That is an online textbook of the Czech orthography based on the principles of the adaptable practise. The authors of that project offer a lot of tasks for practising the orthography. They have decided to make the practising process more effective by giving the correct answer and explaining of the orthography phenomena in the cause of the wrong answer. The authors try to use explaining of the orthography that would be created as far as “made-to-measure” concerning the users. It was inquired by the questionnaires, that was answered by the pupils and students of elementary and secondary schools, what types of the explaining of the orthography would be the best for the users. The new set of explaining the orthography has been created in accordance with the answering the questionnaires.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů