Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100342" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100342 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Výzkumná monografie zabývající se problematikou vzdělávání a podpory dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí, je jedním z výstupů grantového projektu specifického výzkumu řešeného na PdF MU. Možnosti a podmínky vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami jsou v dílčích výzkumných šetřeních analyzovány z pohledu pedagogů, rodičů, spolužáků i samotných žáků. Pozornost je rovněž věnována různým terapeutickým přístupům a specifickým metodám práce s uvedenou cílovou skupinou. Publikace je členěna do pěti tematických celků, které obsahují dílčí kapitoly. Úvodní tematický celek se orientuje na východiska inkluzivního vzdělávání, druhý na jeho formy. Třetí celek je věnován specifikům a zvoleným metodám práce ve vzdělávání žáků se specifickými vzdělávacími potřebami a čtvrtý přibližuje terapeutické přístupy k těmto osobám. Závěrečný celek analyzuje možnosti profesního uplatnění absolventů speciálněpedagogických oborů a řeší téma psychohygieny v profesi speciálního pedagoga.
Název v anglickém jazyce
Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
Popis výsledku anglicky
Research monography is dealing with the topic of education and support measures for children, pupils and students with special needs in the inclusive education system. Presented monography is one of the grant (specific research) project outcomes arranged at the PdF MU. The possibilities and the conditions of the educational process in the individuals with special needs are analysed in the partial research by the teachers, parents, classmates and the pupils itself. The focus is also aimed on the variety of the therapeutic approaches and specific methods of the workflow with above mentioned target group. The monography is divided into five thematic units involving four partial chapters. The introductory part is focused on the inclusive education outcomes and the second part deals with the it´s forms. The third part is dedicated to the specifics and selected methods used in the educational proces with the pupils having specific needs. Fourth part gives us an idea about the therapetutic approaches to these individuals. The final unit analyse the employment of the special education field graduates and it also includes the topic of the special education teacher psychohygiene.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
9788021089150
Počet stran knihy
311
Název nakladatele
MU
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS knihy
—