Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Používání paměťových strategií nevidomými studenty při učení se angličtině

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100532" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100532 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Používání paměťových strategií nevidomými studenty při učení se angličtině

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tento článek prezentuje dílčí výsledky výzkumu strategií učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů, kteří se učí angličtinu jako cizí jazyk. Výzkum byl realizován jako vícečetná případová studie s využitím smíšeného výzkumného designu. Výzkumný soubor tvořilo osm nevidomých studentů českých vysokých škol. Data byla sbírána pomocí inventáře strategií Oxfordové (Strategy Inventory for Language Learning) a polostrukturovaných rozhovorů. Prezentovány jsou výsledky deklarovaného využívání paměťových strategií dle klasifikace Oxfordové. Některé strategie nejsou nebo nemohou být nevidomými studenty využívány (např. sémantické mapy, používání vizuálních představ, mechanické techniky, používání vjemů a fyzického ztvárnění). Rozdíl byl také zjištěn v užívání paměťových strategií nevidomými a intaktní populací (prům.=3,13; srov. prům.=2,26 u intaktní populace studentů gymnázií, Vlčková, 2007).

  • Název v anglickém jazyce

    Usage of memory language learning strategies in blind students of English

  • Popis výsledku anglicky

    The article presents partial findings of the research of language learning strategies in blind students studying English language as a foreign language. The research was carried out as a case study using mixed methods approach. The research sample comprised eight blind students of Czech universities. Data was collected by Strategy Inventory for Language Learning (Oxford) and semi-structured interviews. In this article, declared usage of memory strategies according to Oxford’s classification is presented. Some strategies are not or can not be use dat all by blind students (e.g. semantic maps, using imagery, using mechanical techniques, using physical response or sensation). A difference between using memory strategies by the blind and the sighted was found (avg.=3,13; comp. avg.=2,26 in sighted students of grammar schools, Vlčková, 2007).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    27

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    225-235

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus