Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Strategie učení se jazyku u úspěšných žáků v cizím jazyce: přehledová studie

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072440" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072440 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Strategie učení se jazyku u úspěšných žáků v cizím jazyce: přehledová studie

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Přehledová studie se věnuje současným výzkumům, které zjišťují vztah mezi používáním strategií učení se jazyku a úspěšností v cizím jazyce. Cílem vlastního výzkumu je zanalyzovat současný stav poznání vztahu úspěšnosti v cizím jazyce a používáním strategií učení se jazyku za posledních 13 let na základě časopiseckých a knižních studií a disertačních výzkumů a reflektovat, kde se nabízí prostor pro další výzkumná šetření. Co se týká analyzovaných výzkumných studií, pro zjišťování strategií učení bývá nejčastěji využívána klasifikace strategií učení dle jejich funkcí (Oxfordová, 1990) a její inventář SILL. Úspěšnost je zde nejčastěji definována na základě skóre z jazykových testů, z převážné části standardizovaných. Nejvyšší podíl respondentů výzkumů tvoří vysokoškolští studenti. Ukazuje se, že nejčastějšími uváděnými strategiemi úspěšných žáků či studentů jsou strategie metakognitivní, kognitivní a sociální.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language Learning Strategies at Good Language Learners: A Review Study

  • Popis výsledku anglicky

    The research review is devoted to current research discovering the relationship between the use of foreign language learning strategies and achievement. The aim of the original research is to analyze the current state of knowledge of good language learners and the relationship to the use of foreign language learning strategies over the last 13 years on the basis of journal and book studies and dissertation research and to find out available space for other research surveys. Concerning the analysed research methodology, the most frequent instrument to observe learning strategies is the classification of learning strategies according to their functions (Oxford, 1990) and her inventory SILL. Achievement is here most frequently defined on the basis of language tests scores, which are predominantly standardised. The largest number of research respondents is university students.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II

  • ISBN

    9788021066823

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    299-310

  • Počet stran knihy

    346

  • Název nakladatele

    Masarykova univerzita

  • Místo vydání

    Brno

  • Kód UT WoS kapitoly