Strategie učení se jazyku u úspěšných žáků v cizím jazyce: přehledová studie
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F13%3A00072440" target="_blank" >RIV/00216224:14410/13:00072440 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Strategie učení se jazyku u úspěšných žáků v cizím jazyce: přehledová studie
Popis výsledku v původním jazyce
Přehledová studie se věnuje současným výzkumům, které zjišťují vztah mezi používáním strategií učení se jazyku a úspěšností v cizím jazyce. Cílem vlastního výzkumu je zanalyzovat současný stav poznání vztahu úspěšnosti v cizím jazyce a používáním strategií učení se jazyku za posledních 13 let na základě časopiseckých a knižních studií a disertačních výzkumů a reflektovat, kde se nabízí prostor pro další výzkumná šetření. Co se týká analyzovaných výzkumných studií, pro zjišťování strategií učení bývá nejčastěji využívána klasifikace strategií učení dle jejich funkcí (Oxfordová, 1990) a její inventář SILL. Úspěšnost je zde nejčastěji definována na základě skóre z jazykových testů, z převážné části standardizovaných. Nejvyšší podíl respondentů výzkumů tvoří vysokoškolští studenti. Ukazuje se, že nejčastějšími uváděnými strategiemi úspěšných žáků či studentů jsou strategie metakognitivní, kognitivní a sociální.
Název v anglickém jazyce
Foreign Language Learning Strategies at Good Language Learners: A Review Study
Popis výsledku anglicky
The research review is devoted to current research discovering the relationship between the use of foreign language learning strategies and achievement. The aim of the original research is to analyze the current state of knowledge of good language learners and the relationship to the use of foreign language learning strategies over the last 13 years on the basis of journal and book studies and dissertation research and to find out available space for other research surveys. Concerning the analysed research methodology, the most frequent instrument to observe learning strategies is the classification of learning strategies according to their functions (Oxford, 1990) and her inventory SILL. Achievement is here most frequently defined on the basis of language tests scores, which are predominantly standardised. The largest number of research respondents is university students.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II
ISBN
9788021066823
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
299-310
Počet stran knihy
346
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—