Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign Language Learning Strategies of Secondary School Students in the Ústí Region

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13510%2F15%3A43887097" target="_blank" >RIV/44555601:13510/15:43887097 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign Language Learning Strategies of Secondary School Students in the Ústí Region

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Strategies of foreign language learning are one of current linguodidactic topics the concept of which is firmly embodied in a cognitive theory of learning. Cognitive psychology emphasizes that to solve any problem we can use different strategies and it perceives learning as a strategic activity which applies to foreign language learning in full extent. The present article deals with the definition of learning strategies and introduces genesis of the most important milestones in the field of scientific research of learning strategies. The crucial part of the text is devoted to the presentation of a research focused on the mapping of foreign language learning strategies of the students of secondary grammar school and other secondary schools in the Ústí Region.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language Learning Strategies of Secondary School Students in the Ústí Region

  • Popis výsledku anglicky

    Strategies of foreign language learning are one of current linguodidactic topics the concept of which is firmly embodied in a cognitive theory of learning. Cognitive psychology emphasizes that to solve any problem we can use different strategies and it perceives learning as a strategic activity which applies to foreign language learning in full extent. The present article deals with the definition of learning strategies and introduces genesis of the most important milestones in the field of scientific research of learning strategies. The crucial part of the text is devoted to the presentation of a research focused on the mapping of foreign language learning strategies of the students of secondary grammar school and other secondary schools in the Ústí Region.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MMK 2015

  • ISBN

    978-80-87952-12-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1376-1386

  • Název nakladatele

    Magnanimitas Hradec Králové

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    14. 12. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku