Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fears of visually impaired pre-school children and their parents

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00133429" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00133429 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pedagogika.leu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/754/353" target="_blank" >http://www.pedagogika.leu.lt/index.php/Pedagogika/article/view/754/353</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15823/p.2017.61" target="_blank" >10.15823/p.2017.61</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fears of visually impaired pre-school children and their parents

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article analyses the fears of preschool age children, with visual impairment, and the fears of their parents. It was aimed to define whether the fears of preschool age children, with vision problems, differ from the fears of the same age children, with no vision problems. The hypothesis was formed that the parental childhood fears can be transmitted to their mature age, and present fears can be transmitted to their children. The results of the research revealed such tendencies as follows: the participating in the research preschool age children, with vision problems, do not have any exceptional fears, comparing to the children of the same age but with no vision problems; the larger number of fears reflected in those children, whose parents have a high educational level, comparing to the parents, with a lower educational level; children from incomplete families have more fears; mothers used to have less fears in childhood than they have now; the fears, children and some parents have, might have been transmitted from parents to children. © 2018, Vilnius Pedagogical University. All rights reserved.

  • Název v anglickém jazyce

    Fears of visually impaired pre-school children and their parents

  • Popis výsledku anglicky

    The article analyses the fears of preschool age children, with visual impairment, and the fears of their parents. It was aimed to define whether the fears of preschool age children, with vision problems, differ from the fears of the same age children, with no vision problems. The hypothesis was formed that the parental childhood fears can be transmitted to their mature age, and present fears can be transmitted to their children. The results of the research revealed such tendencies as follows: the participating in the research preschool age children, with vision problems, do not have any exceptional fears, comparing to the children of the same age but with no vision problems; the larger number of fears reflected in those children, whose parents have a high educational level, comparing to the parents, with a lower educational level; children from incomplete families have more fears; mothers used to have less fears in childhood than they have now; the fears, children and some parents have, might have been transmitted from parents to children. © 2018, Vilnius Pedagogical University. All rights reserved.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Pedagogika

  • ISSN

    1392-0340

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    128

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    164-174

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85043341109