Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00101579" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00101579 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Classroom teaching places great demands on teachers as in each moment there are a number of stimuli competing for the teacher’s attention. As pair work is prevalent in English language teaching and its monitoring is essential for its success but also demanding on the teacher, we set out to investigate how teachers of English as a foreign language at the beginning of their career deal with such complex situations. We showed 15 students teachers of English as a foreign language two classroom videos (approx. 1 minute long) and asked them to observe and comment on the pupils’ activity. We collected two types of data – teachers’ visual attention was monitored using SMI RED250MOBILE (250Hz); their verbal comments were recorded and transcribed. The presentation showed preliminary results.

  • Název v anglickém jazyce

    Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to?

  • Popis výsledku anglicky

    Classroom teaching places great demands on teachers as in each moment there are a number of stimuli competing for the teacher’s attention. As pair work is prevalent in English language teaching and its monitoring is essential for its success but also demanding on the teacher, we set out to investigate how teachers of English as a foreign language at the beginning of their career deal with such complex situations. We showed 15 students teachers of English as a foreign language two classroom videos (approx. 1 minute long) and asked them to observe and comment on the pupils’ activity. We collected two types of data – teachers’ visual attention was monitored using SMI RED250MOBILE (250Hz); their verbal comments were recorded and transcribed. The presentation showed preliminary results.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA17-15467S" target="_blank" >GA17-15467S: Profesní vidění učitelů anglického jazyka v/po akci v komunikačních aktivitách perspektivou eye trackingu</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů