Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of people with dementia as part of cognitive rehabilitation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00102349" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00102349 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.szspektrum.eu/wp-content/uploads/2018/03/Vostry_1-1.pdf" target="_blank" >https://www.szspektrum.eu/wp-content/uploads/2018/03/Vostry_1-1.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of people with dementia as part of cognitive rehabilitation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution paper focuses on individuals suffering from dementia (especially in this case, moderate stage of Alzheimer’s disease). The research includes testing of 20 probands which were divided by an intentional selection into two groups: experimental (active participation on further special-pedagogical and ergotherapeutic, also known as work therapy intervention) and control group (passive participation during intervention). The testing was initiated by entrance examinations with the use of standardized Montreal cognitive test. The same test was then used after the intervention within a framework of output testing and the collected data were then compared with each other. The following results than pointed to the fact, that regular intervention for seniors suffering from Alzheimer’s with the use of modern technologies (in this particular case game consoles connected with the Kinect system sensors) and classic “paper and pencil” tests had certain amount of influence on the results of the experimental group, which achieved slightly better results than passive control group which stagnated, or got worse compared with the results at the beginning.

  • Název v anglickém jazyce

    Education of people with dementia as part of cognitive rehabilitation

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution paper focuses on individuals suffering from dementia (especially in this case, moderate stage of Alzheimer’s disease). The research includes testing of 20 probands which were divided by an intentional selection into two groups: experimental (active participation on further special-pedagogical and ergotherapeutic, also known as work therapy intervention) and control group (passive participation during intervention). The testing was initiated by entrance examinations with the use of standardized Montreal cognitive test. The same test was then used after the intervention within a framework of output testing and the collected data were then compared with each other. The following results than pointed to the fact, that regular intervention for seniors suffering from Alzheimer’s with the use of modern technologies (in this particular case game consoles connected with the Kinect system sensors) and classic “paper and pencil” tests had certain amount of influence on the results of the experimental group, which achieved slightly better results than passive control group which stagnated, or got worse compared with the results at the beginning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociálno-zdravotnícke spektrum / Social health spectrum

  • ISSN

    1339-2379

  • e-ISSN

    1339-2379

  • Svazek periodika

    neuveden

  • Číslo periodika v rámci svazku

    01 03 2018

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus