Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00102766" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00102766 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/01/02.pdf" target="_blank" >https://www.jtie.upol.cz/pdfs/jti/2018/01/02.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5507/jtie.2018.002" target="_blank" >10.5507/jtie.2018.002</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumného šetření prezentovaného v této studii bylo zjistit, jak žáci základních škol vnímají digitální hry jako vzdělávací médium. Dílčím cílem bylo zjistit, zda se žáci s digitálními hrami setkali v rámci vzdělávání a jak jsou k hraní digitálních her motivováni. Studie je dalším krokem v pochopení možností digitálních her na poli vzdělávání. Využila pro získání potřebných dat dotazník, který byl vyplněn 603 žáky 2. stupně ZŠ. Z výsledků např. vyplynulo, že žáci hry vnímali především coby element, jenž podněcuje jejich představivost, a uvedli, že by se s ním jako s médiem chtěli ve svém vzdělávání dále setkávat.

  • Název v anglickém jazyce

    Perception of digital games as educational media by lower secondary school pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research survey presented in this study was to find out how pupils of lower secondary schools perceive digital games as an educational medium. The partial objective was to find out whether pupils have encountered digital games within their education and how they are motivated to play digital games. The study focusing on pupils is another step for understanding the possibilities of digital games in the field of education. The study utilized a questionnaire, which was filled in by 603 lower secondary school pupils, in order to gain the data. The results showed that pupils perceived games primarily as an element that encouraged their imagination and they wanted to use the digital games as a medium in their education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    JTIE - Journal of Technology and Information Education

  • ISSN

    1803-537X

  • e-ISSN

    1803-6805

  • Svazek periodika

    10

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    17-33

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus