Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113148" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113148 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040014" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040014</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA48886.2019.9040014" target="_blank" >10.1109/ICETA48886.2019.9040014</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper presents the results of a qualitative research study on the topic of how teachers can integrate digital games into the educational process. This study devotes a significant problem, which accompanies this engagement but also the benefits that teachers see in using digital games. The attention is focused on the real use of digital games in the educational reality of Czech schools. Six teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects took part in the research. Data were collected using interviews and subsequent transcription analysis. The study confirmed the significant impact of leadership and colleagues support on the further development of digital games education. In the teacher's opinion, games support pupil cooperation, communication skills, and this medium is so close to pupils that the use of games in the educational process itself is a motivating element for pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Digital Games in Primary and Lower Secondary Education Classes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper presents the results of a qualitative research study on the topic of how teachers can integrate digital games into the educational process. This study devotes a significant problem, which accompanies this engagement but also the benefits that teachers see in using digital games. The attention is focused on the real use of digital games in the educational reality of Czech schools. Six teachers with different lengths of practice and teachers of different subjects took part in the research. Data were collected using interviews and subsequent transcription analysis. The study confirmed the significant impact of leadership and colleagues support on the further development of digital games education. In the teacher's opinion, games support pupil cooperation, communication skills, and this medium is so close to pupils that the use of games in the educational process itself is a motivating element for pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICETA 2019 17th IEEE International Conference on Emerging eLearning Technologies and Applications

  • ISBN

    9781728149677

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    618-625

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    Danvers

  • Místo konání akce

    High Tatras

  • Datum konání akce

    22. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku