Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Basic motor competencies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104360" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.researchgate.net/publication/327884155_Basic_motor_competencies" target="_blank" >https://www.researchgate.net/publication/327884155_Basic_motor_competencies</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Basic motor competencies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motor competence (MC) development is an essential aim of physical education (PE) (Herrmann, 2015), and is recognized as the ABC of physical activity and sport (Stodden et al., 2008). For example, children with limited development in MC (e.g. running, catching objects) are likely to have more difficulties in complex motor skills (e.g. running with obstacles and opponents, use objects to manipulate other objects). Quality PE is argued as a critical determinant of MC development for it provides an inclusive, qualified and significant opportunity for all children. As such, valid and adequate assessment strategies to detect MC development should be a concern of PE teachers. On the basis of the question “which competencies a child should exhibit at a certain age to be able to participate in PE as well as in sport and exercise culture?”, the MOBAK test battery was developed to assess MC in primary PE (Herrman et al., 2015).

  • Název v anglickém jazyce

    Basic motor competencies

  • Popis výsledku anglicky

    Motor competence (MC) development is an essential aim of physical education (PE) (Herrmann, 2015), and is recognized as the ABC of physical activity and sport (Stodden et al., 2008). For example, children with limited development in MC (e.g. running, catching objects) are likely to have more difficulties in complex motor skills (e.g. running with obstacles and opponents, use objects to manipulate other objects). Quality PE is argued as a critical determinant of MC development for it provides an inclusive, qualified and significant opportunity for all children. As such, valid and adequate assessment strategies to detect MC development should be a concern of PE teachers. On the basis of the question “which competencies a child should exhibit at a certain age to be able to participate in PE as well as in sport and exercise culture?”, the MOBAK test battery was developed to assess MC in primary PE (Herrman et al., 2015).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Changes in Childhood and adolescence: Current Challenges for Physical Education. Keynotes, Invited Symposia and Selected Contribution of the 12th FIEP European Congress

  • ISBN

    9783832546977

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    81-90

  • Název nakladatele

    Logos Verlag

  • Místo vydání

    Berlin

  • Místo konání akce

    Luxembourg

  • Datum konání akce

    13. 9. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku