Identification of motor difficulties in school-age children
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009313" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009313 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://motordevelopment.gr/wp-content/uploads/2021/10/MotorDev2021-ConferenceBook-Preview.pdf" target="_blank" >https://motordevelopment.gr/wp-content/uploads/2021/10/MotorDev2021-ConferenceBook-Preview.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Identification of motor difficulties in school-age children
Popis výsledku v původním jazyce
Motor competence (MC), as an essential component of physical literacy, impacts children’s physical, social, and cognitive development. The latest guidelines recommend the early identification of children with motor difficulties using a standardized norm-referenced test. The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition is considered the most comprehensive and precise diagnostic tool. This study aimed to estimate motor competence level in a Czech school children sample, identify children with motor impairments and analyze the causes.
Název v anglickém jazyce
Identification of motor difficulties in school-age children
Popis výsledku anglicky
Motor competence (MC), as an essential component of physical literacy, impacts children’s physical, social, and cognitive development. The latest guidelines recommend the early identification of children with motor difficulties using a standardized norm-referenced test. The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition is considered the most comprehensive and precise diagnostic tool. This study aimed to estimate motor competence level in a Czech school children sample, identify children with motor impairments and analyze the causes.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů