Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identification of motor difficulties in school-age children

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F21%3A00009313" target="_blank" >RIV/46747885:24510/21:00009313 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://motordevelopment.gr/wp-content/uploads/2021/10/MotorDev2021-ConferenceBook-Preview.pdf" target="_blank" >https://motordevelopment.gr/wp-content/uploads/2021/10/MotorDev2021-ConferenceBook-Preview.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Identification of motor difficulties in school-age children

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Motor competence (MC), as an essential component of physical literacy, impacts children’s physical, social, and cognitive development. The latest guidelines recommend the early identification of children with motor difficulties using a standardized norm-referenced test. The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition is considered the most comprehensive and precise diagnostic tool. This study aimed to estimate motor competence level in a Czech school children sample, identify children with motor impairments and analyze the causes.

  • Název v anglickém jazyce

    Identification of motor difficulties in school-age children

  • Popis výsledku anglicky

    Motor competence (MC), as an essential component of physical literacy, impacts children’s physical, social, and cognitive development. The latest guidelines recommend the early identification of children with motor difficulties using a standardized norm-referenced test. The Bruininks-Oseretsky Test of Motor Proficiency Second Edition is considered the most comprehensive and precise diagnostic tool. This study aimed to estimate motor competence level in a Czech school children sample, identify children with motor impairments and analyze the causes.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů