Posouzení vlivu intervence na přesnost řečové produkce pokročilých studentů angličtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00104695" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00104695 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Posouzení vlivu intervence na přesnost řečové produkce pokročilých studentů angličtiny
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem této dílčí studie, která je součástí obsáhlejšího výzkumného projektu, je posoudit vliv cílené intervence na zvýšení přesnosti řečové produkce u pokročilých studentů angličtiny na úrovni C1 podle SERR. U těchto studentů dochází k relativně častému výskytu chyb, zejména takových, které vznikají vlivem působení mateřského jazyka a fosilizací. V rámci této studie byla testována přesnost u 3 skupin pokročilých studentů oborové angličtiny. Všichni studenti se podrobili testu posouzení gramatické správnosti a zároveň vyjadřovali míru jistoty při odpovídání. Výsledky byly analyzovány, interpretovány a byla formulována doporučení pro další výzkum, zejména nutnost analýzy psané a mluvené produkce. Detailní analýza by mohla poskytnout komplexnější obraz přesnosti řečové produkce u pokročilých studentů.
Název v anglickém jazyce
Evaluating the Impact of Intervention on the Accuracy of Production in Advanced Students of English
Popis výsledku anglicky
The aim of this study, which is a part of a broader research project, was to evaluate the impact of a focused intervention on increasing the accuracy of language production in advanced students of English, level C1 CEFRR. These students manifest a relatively high occurrence of errors caused by L1 interference and fossilization. Accuracy of performance was tested in 3 groups of advanced students majoring in English. The research tools adopted were grammaticality judgement test and certainty based marking. The results were analysed and interpreted and recommendations for further research were outlined, namely the need to investigate written and spoken production of advanced students. A detailed analysis might provide a more complex picture of the accuracy of advanced learners´ language production.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
60202 - Specific languages
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů