Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00109373" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00109373 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper gives an account of a focused intervention carried out to examine how the accuracy of advanced learners´ language can be affected. In this study, three groups, pilot, experimental and control, of advanced Czech university students majoring in English were tested for accuracy. All students took a grammaticality judgement test (GJ), and a Certainty-based marking evaluation (CBM). The pilot and experimental groups then attended in a blended course aimed at the most problematic areas caused by L1 interference. All groups took a post-test, the results were compared and analysed, and the efficiency of the intervention evaluated. Despite a number of limitations, the low number of participants in particular, the preliminary results show an increase in accuracy in all groups. This paper presents an analysis of GJ and CBM testing.

  • Název v anglickém jazyce

    L1 Interference Related Errors in Advanced Czech Students of English

  • Popis výsledku anglicky

    This paper gives an account of a focused intervention carried out to examine how the accuracy of advanced learners´ language can be affected. In this study, three groups, pilot, experimental and control, of advanced Czech university students majoring in English were tested for accuracy. All students took a grammaticality judgement test (GJ), and a Certainty-based marking evaluation (CBM). The pilot and experimental groups then attended in a blended course aimed at the most problematic areas caused by L1 interference. All groups took a post-test, the results were compared and analysed, and the efficiency of the intervention evaluated. Despite a number of limitations, the low number of participants in particular, the preliminary results show an increase in accuracy in all groups. This paper presents an analysis of GJ and CBM testing.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 11TH INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING INTERNATIONAL CONFERENCE

  • ISBN

    9788885813212

  • ISSN

    2420-9619

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    364-368

  • Název nakladatele

    Filodiritto Publisher

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Florence, Italy

  • Datum konání akce

    8. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000471904400088