Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve Španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00105905" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00105905 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2018-03-04.pdf" target="_blank" >http://www.jvsystem.net/app34/download/Ceska-Kinatropologie-2018-03-04.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Evaluační kritéria a výstupové standardy tělesné výchovy ve Španělsku – vybrané kvality projektovaného kurikula
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek uvádí vybrané analýzy projektovaného kurikula tělesné výchovy ve Španělsku, které následně srovnává s projektovaným kurikulem tělesné výchovy v České republice. Vznik předkládaného textu byl iniciován výsledky české kurikulární reformy, které podle některých výzkumných prací zaostávají za původními očekáváními. Motivem příspěvku tedy byla snaha získat a posoudit přístupy k projektování tělesné výchovy našich zahraničních kolegů, jež by mohly napomoci při tvorbě, revizích a inovacích českých kurikulárních dokumentů, které jsou v současnosti velice aktuální. V analýze a deskripci španělského kurikulárního dokumentu pro primární vzdělávání, která je pro předložený text klíčová, se zabýváme jeho formální a obsahovou stránkou. Důraz klademe především na oblast tělesné výchovy. Ve výsledcích a závěrech jsou diskutovány podobnosti a rozdíly ve formálním a obsahovém zpracování analyzovaných kurikulárních dokumentů primárního vzdělávání ve Španělsku a v České republice. Hodnoceny jsou vybrané kvality analyzovaného projektovaného kurikula a formulována doporučení pro revize českých vzdělávacích programů projektujících tělesnou výchovu.
Název v anglickém jazyce
Evaluation criterions and performance standards of physical education in Spain – chosen qualities of the intended curricula
Popis výsledku anglicky
This study deals with the comparison of current physical education curricular documents (especially education programmes) of the Czech Republic and Spain for primary education. The motive for elaborating this text arises from the Czech educational reform and its unsatisfactory results. Thus, the authors intention is to assess different approaches toward projecting physical education curricula. The results could support current elaboration, revision and innovation of the Czech curricula documents. In the key analysis and description of the Spanish curricula paper for primary education we concentrate on the framework of the document and especially its physical education content. In the result part we discuss the similarities and differences between the Czech and Spanish physical education curricula. We analyse some chosen qualities of the analysed intended curricula and we formulate some recommendations for the Czech educational programmes revisions.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Česká kinantropologie. Časopis vědecké společnosti kinantropologie
ISSN
1211-9261
e-ISSN
—
Svazek periodika
22
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
37-52
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—