Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106328" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106328 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf" target="_blank" >http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat stav a vybrané oblasti inkluzivní edukace žáků s tělesným postižením v kontextu podpůrných opatření. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na analyzování znalostí učitelů v oblasti podpůrných opatření, zjištění přínosu spolupráce školy se speciálně pedagogickým centrem při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením a zjištění návrhů na změny v podpůrných opatřeních při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků přijaty. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.
Název v anglickém jazyce
Support Measures for Pupils with Physical Disabilities in the Inclusive Environment of Primary Schools in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The aim of the research study was to map the state and selected areas of inclusive education for pupils with physical disabilities in the context of supportive measures. On the basis of the main aim, partial aims were set, which were mainly focused on analyzing teachers’ knowledge of supportive measures, identifying the contribution of cooperation between school and special education centre for the inclusive education of pupils with physical disabilities and identifying proposals for changes in supportive measures for inclusive education of pupils with physical disabilities. These aims were based on three hypotheses which were tested in the research study. All established hypotheses were accepted based on the obtained results. To achieve the aim of the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Humanica
ISSN
1336-5126
e-ISSN
—
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
8-25
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—