Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106328" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106328 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf" target="_blank" >http://www.fpv.uniza.sk/actahumanica/publication/ah_02_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpůrná opatření u žáků s tělesným postižením v inkluzivním prostředí základních škol v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumného šetření bylo zmapovat stav a vybrané oblasti inkluzivní edukace žáků s tělesným postižením v kontextu podpůrných opatření. Na základě hlavního cíle byly stanoveny cíle parciální, které byly zaměřeny zejména na analyzování znalostí učitelů v oblasti podpůrných opatření, zjištění přínosu spolupráce školy se speciálně pedagogickým centrem při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením a zjištění návrhů na změny v podpůrných opatřeních při inkluzivním vzdělávání žáků s tělesným postižením. Z daných cílů vycházely tři hypotézy, které byly ověřovány ve výzkumném šetření. Všechny stanovené hypotézy byly na základě získaných výsledků přijaty. K dosažení cíle výzkumného šetření byla využita kvantitativní metoda ve formě dotazníku vlastní konstrukce.

  • Název v anglickém jazyce

    Support Measures for Pupils with Physical Disabilities in the Inclusive Environment of Primary Schools in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research study was to map the state and selected areas of inclusive education for pupils with physical disabilities in the context of supportive measures. On the basis of the main aim, partial aims were set, which were mainly focused on analyzing teachers’ knowledge of supportive measures, identifying the contribution of cooperation between school and special education centre for the inclusive education of pupils with physical disabilities and identifying proposals for changes in supportive measures for inclusive education of pupils with physical disabilities. These aims were based on three hypotheses which were tested in the research study. All established hypotheses were accepted based on the obtained results. To achieve the aim of the research study was used a quantitative method in the form of a questionnaire of own design.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Humanica

  • ISSN

    1336-5126

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    8-25

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus