Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106517" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106517 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Bariéry v edukaci žáků-uprchlíků v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek je věnován tématu migrujících osob a jejich edukaci v České republice. Konkrétně se zabýváme vzděláváním žáků-uprchlíků na základní škole. V úvodu příspěvku jsme zasadili dané téma do teoretického rámce Bronfenbrennerova ekologického modelu, na jehož základě pak představujeme výzkumná zjištění, která jsou v dílčí části také výsledkem disertační práce autorky. Příspěvek přináší analýzu kvalitativně zpracovaných polostrukturovaných rozhovorů. Jako výzkumný design jsme si zvolili zakotvenou teorii s jejíž pomocí chceme hlouběji proniknout do problematiky, která u nás i ve světě nabývá na významu.

  • Název v anglickém jazyce

    The barriers in the education of the pupils with the refugee background in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the topic of migrants and their education in the Czech Republic. Particularly we deal with the education of refugee pupils at the elementary schools. At the beginning of the paper, we would like to explain the issue from the point of view of the theoretical framework of Urie Bronfenbrenners´ ecological model. Based on this ecological model we will present research findings, which are also part of the dissertation thesis of the author. The paper presents an analysis of qualitative semi-structured interviews, as a research design we have chosen the grounded theory thanks to which we have the possibility to get deeper into the issues that matters in the Czech Republic and in the world as well.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Mládež a hodnoty 2018: Výchova k hodnotám v kontextu pluralitní a multikulturní společnosti

  • ISBN

    9788024454085

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    150-166

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    1. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku