Teaching Writing in Czech Republic
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150197" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150197 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Teaching Writing in Czech Republic
Popis výsledku v původním jazyce
The present article deals with the issue of teaching writing in the Czech Republic. The article describes the methodology and the requirements for pupils in elementary grades of basis schools in the Czech Republic. The paper presents the governing curriculum document which is the framework of the educational programme for basic education and outlines its objectives for teaching reading and writing with an emphasis on writing.
Název v anglickém jazyce
Teaching Writing in Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The present article deals with the issue of teaching writing in the Czech Republic. The article describes the methodology and the requirements for pupils in elementary grades of basis schools in the Czech Republic. The paper presents the governing curriculum document which is the framework of the educational programme for basic education and outlines its objectives for teaching reading and writing with an emphasis on writing.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Child psyhopedagogy: Psihopedagogia copilului
ISSN
1583-2783
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
13
Stát vydavatele periodika
RO - Rumunsko
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
51-58
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—