Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106533" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106533 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Počítačem asistované učení jazyků a rozvoj řečové dovednosti mluvení v kontextu her, simulací, hraní rolí a úkolově orientované výuky
Popis výsledku v původním jazyce
Tato přehledová studie popisuje a kriticky analyzuje výzkumy na poli osvojování cizích jazyků, které byly publikovány v letech 2007 až 2017, a které se zaměřují na fenomén počítačem asistovaného učení se cizímu jazyku (computer-assisted language learning – CALL). Téma této studie je dále úžeji vymezeno úkolově orientovanou výukou (task-based learning – TBL), simulacemi, hraním rolí, prvky her, sociální interakcí a vzájemným prolínáním těchto prvků. Tato práce nabízí nejen zevrubný popis výzkumů dostupných v této oblasti, ale také jejich kritickou analýzu. Kromě samotných výzkumných článků je v této práci věnován prostor i metaanalýzám a přehledovým studiím zabývajících se vymezeným tématem. Vybrané výzkumné články jsou kategorizovány na základě prvků, které využívají v rámci konceptu počítačem asistovaného učení se cizímu jazyku. Závěrečné kapitoly této práce mají shrnující charakter a poukazují na klíčová zjištění analyzovaných článků, mimoto tato studie též naznačuje možnosti pro další výzkum ve zkoumaném oboru.
Název v anglickém jazyce
Computer-assisted Language Learning and Development of Speaking Skills in Context of Games, Simulations, Role-playing and Task-based Learning
Popis výsledku anglicky
This review describes and critically analyses studies concerned with second language acquisition published between the years 2007 and 2017 which focus on developing the language skill of speaking by means of computer-assisted language learning (CALL). The broad topic of CALL is further narrowed down by concepts of task-based learning (TBL), simulations, role-playing, features of games and social interaction and their interplay. This review offers not only thorough description but also critical analysis of the research available in this field. Apart from original studies, reviews and meta-analyses are also examined. Furthermore, chosen research papers are categorised and grouped together based on the nature of CALL they implement. The final chapters of this review summarize key findings in individual research articles and points out opportunities for further inquiry in the domain.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Výzkum v didaktice cizích jazyků
ISBN
9788021092303
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
28
Strana od-do
59-86
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
1. 11. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—