Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Creativity in Dyslexic Individuals

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00112751" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00112751 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.hillpublisher.com/UpFile/201809/2018091856788429.pdf" target="_blank" >http://www.hillpublisher.com/UpFile/201809/2018091856788429.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.26855/er.2018.09.001" target="_blank" >10.26855/er.2018.09.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Creativity in Dyslexic Individuals

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The literature review analyzes seven specialized papers, which are focused on issues of increased creativity of individuals with dyslexia. In connection with dyslexia, it starts to talk not only about deficits, but also about its possible positives, which develop in the context of possible weaknesses. In individuals with dyslexia are mentioned excellent visualization skills and increased creative potential. Based on some results of foreign research studies was proven a significantly higher level of creativity in persons with dyslexia in comparison with intact individuals in the group of adults with an average age greater than 18 years. Significantly higher level of acquired scores was not proven in children with dyslexia. It can be concluded that people with dyslexia have undoubtedly a specific creative potential.

  • Název v anglickém jazyce

    Creativity in Dyslexic Individuals

  • Popis výsledku anglicky

    The literature review analyzes seven specialized papers, which are focused on issues of increased creativity of individuals with dyslexia. In connection with dyslexia, it starts to talk not only about deficits, but also about its possible positives, which develop in the context of possible weaknesses. In individuals with dyslexia are mentioned excellent visualization skills and increased creative potential. Based on some results of foreign research studies was proven a significantly higher level of creativity in persons with dyslexia in comparison with intact individuals in the group of adults with an average age greater than 18 years. Significantly higher level of acquired scores was not proven in children with dyslexia. It can be concluded that people with dyslexia have undoubtedly a specific creative potential.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Educational Review, USA

  • ISSN

    2575-7938

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    9

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    458-467

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus