K inkluzivnímu vzdělávání: Situace v období přípravy a zahájení vzdělávání žáků s využitím podpůrných opatření a v období začátku revizí RVP (2013–2017)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00113509" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00113509 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1023/3171/811-1/#preview" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/view/1023/3171/811-1/#preview</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8998-2018" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.M210-8998-2018</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K inkluzivnímu vzdělávání: Situace v období přípravy a zahájení vzdělávání žáků s využitím podpůrných opatření a v období začátku revizí RVP (2013–2017)
Popis výsledku v původním jazyce
V kapitole jsou analyzovány materiály a události z let 2013–2017, které směřovaly k rozsáhlejší novele školského zákona a k legislativnímu ukotvení nového pojetí vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů nadaných s využitím podpůrných opatření. V kapitole jsou dále popsány úpravy RVP ZV i dalších RVP v souladu se zavedením inkluzivního vzdělávání jakožto i jiné úpravy RVP ZV z roku 2017, které vždy nesouvisely s inkluzivním vzděláváním. V neposlední řadě je nastíněn také počátek procesu revizí RVP (od roku 2017), který by měl mít za cíl inovovat všechna RVP i celý systém vícestupňových kurikulárních dokumentů. Kapitola je rozšířením prvního vydání publikace Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0.
Název v anglickém jazyce
About inclusive education: Situation in the period of preparation and start-up of pupils' education through support measures and in the start of the FEP revision (2013-2017)
Popis výsledku anglicky
The chapter presents analysis of the materials and events from 2013–2017, which were aimed at a more extensive amendment to the Education Act and to the legislative anchoring of the new concept of education of children, pupils and students with special educational needs and gifted pupils and students using support measures. The chapter also describes modifications of FEP BE and other FEPs in accordance with the introduction of inclusive education as well as other amendments to FEP BE from 2017, which were not always related to inclusive education. Last but not least, it also outlines the beginning of the FEP revision process (starting from 2017), which should aim to innovate all FEPs as well as the whole system of multistage curricular documents. The chapter is an extension of the first edition of the publication: Tupý, J., (2014). Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice: historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2013. Brno: Masarykova univerzita, ISBN 978-80-210-6740-0.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Tvorba kurikulárních dokumentů v České republice. Historicko-analytický pohled na přípravu kurikulárních dokumentů pro základní vzdělávání v letech 1989–2017
ISBN
9788021089976
Počet stran výsledku
45
Strana od-do
109-153
Počet stran knihy
230
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Kód UT WoS kapitoly
—