Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Socialization of a student teacher on teaching practice into the discursive community of the classroom: Between a teacher-centered and a learner-centered approach

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00107416" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00107416 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210656119300510?dgcid=author" target="_blank" >https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2210656119300510?dgcid=author</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.lcsi.2019.05.001" target="_blank" >10.1016/j.lcsi.2019.05.001</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Socialization of a student teacher on teaching practice into the discursive community of the classroom: Between a teacher-centered and a learner-centered approach

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of this study was to investigate the socialization of a student teacher on teaching practice into the discursive community of the classroom. Discourse analysis of interviews and video recordings of classes taught by a student teacher and cooperating teacher was conducted. The results showed interpretative repertoires of classroom management of the cooperating teacher and the student teacher, where those of the student teacher are more learner-centered. However, during the teaching practice of the student teacher, the teacher-centered approach is reproduced, especially through rituals and teaching practices. The implications for undergraduate teacher education are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    Socialization of a student teacher on teaching practice into the discursive community of the classroom: Between a teacher-centered and a learner-centered approach

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of this study was to investigate the socialization of a student teacher on teaching practice into the discursive community of the classroom. Discourse analysis of interviews and video recordings of classes taught by a student teacher and cooperating teacher was conducted. The results showed interpretative repertoires of classroom management of the cooperating teacher and the student teacher, where those of the student teacher are more learner-centered. However, during the teaching practice of the student teacher, the teacher-centered approach is reproduced, especially through rituals and teaching practices. The implications for undergraduate teacher education are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Learning, Culture and Social Interaction

  • ISSN

    2210-6561

  • e-ISSN

    2210-6561

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    NL - Nizozemsko

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    1-11

  • Kód UT WoS článku

    000482872800005

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85065958752