Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Role Comparison of a Student Teacher and Cooperating Teacher in Classroom Management: On the Scene and Behind the Scenes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00114088" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00114088 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sodobna-pedagogika.net/en/articles/01-2020_role-comparison-of-a-student-teacher-and-cooperating-teacher-in-classroom-management-on-the-scene-and-behind-the-scenes/" target="_blank" >https://www.sodobna-pedagogika.net/en/articles/01-2020_role-comparison-of-a-student-teacher-and-cooperating-teacher-in-classroom-management-on-the-scene-and-behind-the-scenes/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Role Comparison of a Student Teacher and Cooperating Teacher in Classroom Management: On the Scene and Behind the Scenes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This case study, which focuses on a student teacher and her cooperating teacher, reveals the differences in classroom management that are mainly associated with the distinct roles in teaching practice. An inductive qualitative analysis of video-recordings of classes taught by the student teacher and cooperating teacher was performed and interviews were conducted with both teachers. The results reveal that behaviour management is more difficult for the student teacher because it is influenced by factors connected with the role of the teacher. In instructional management, the student teacher can more easily draw from thorough lesson preparation or subject-matter knowledge. The findings of this study strengthen the need for the improved education of cooperating teachers to reflect on classroom management with student teachers

  • Název v anglickém jazyce

    Role Comparison of a Student Teacher and Cooperating Teacher in Classroom Management: On the Scene and Behind the Scenes

  • Popis výsledku anglicky

    This case study, which focuses on a student teacher and her cooperating teacher, reveals the differences in classroom management that are mainly associated with the distinct roles in teaching practice. An inductive qualitative analysis of video-recordings of classes taught by the student teacher and cooperating teacher was performed and interviews were conducted with both teachers. The results reveal that behaviour management is more difficult for the student teacher because it is influenced by factors connected with the role of the teacher. In instructional management, the student teacher can more easily draw from thorough lesson preparation or subject-matter knowledge. The findings of this study strengthen the need for the improved education of cooperating teachers to reflect on classroom management with student teachers

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-02177S" target="_blank" >GA16-02177S: Strategie řízení třídy u studentů učitelství a zkušených učitelů (jejich cvičných učitelů) na druhém stupni základní školy</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sodobna pedagogika/Journal of Contemporary Educational Studies

  • ISSN

    0038-0474

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    71

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    174-191

  • Kód UT WoS článku

    000546517400013

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85083231190