Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Effect of Two Different Modes of Feedback on Lexical Development of Academic Register in ESAP Students’ Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00109180" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00109180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Effect of Two Different Modes of Feedback on Lexical Development of Academic Register in ESAP Students’ Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presentation reports the results of the study aimed at exploring the effect of two different modes of multi-draft e-feedback on lexical development of academic register in ESAP students’ writing using the corpus linguistic tool AntWordProfiler. The study investigates the lexical developments in academic register between pre-test and post-test learner corpora collected in two comparison groups which differ in the treatments they received in terms of multi-draft feedback provided. The results indicate that the use of academic and mainly specific vocabulary developed between the pre-test and post-test writings at the expense of the less advanced and specific vocabulary.

  • Název v anglickém jazyce

    The Effect of Two Different Modes of Feedback on Lexical Development of Academic Register in ESAP Students’ Writing

  • Popis výsledku anglicky

    The presentation reports the results of the study aimed at exploring the effect of two different modes of multi-draft e-feedback on lexical development of academic register in ESAP students’ writing using the corpus linguistic tool AntWordProfiler. The study investigates the lexical developments in academic register between pre-test and post-test learner corpora collected in two comparison groups which differ in the treatments they received in terms of multi-draft feedback provided. The results indicate that the use of academic and mainly specific vocabulary developed between the pre-test and post-test writings at the expense of the less advanced and specific vocabulary.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů