Instruction in speech etiquette as a means of formation of sociolinguistic competence in the course of language education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00109352" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00109352 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://ispop.ge/article.php?id=2" target="_blank" >http://ispop.ge/article.php?id=2</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33739/2587-5434-2019-83-90" target="_blank" >10.33739/2587-5434-2019-83-90</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Instruction in speech etiquette as a means of formation of sociolinguistic competence in the course of language education
Popis výsledku v původním jazyce
The authors' goal is to describe the theoretical foundations of, and practical approaches to, the instilment of sociolinguistic competence by means of instruction in speech etiquette in a Russian-as-a-foreign-language lesson. The article reviews the latest research in the area of defining and forming communicative and sociolinguistic competence. The emphasis is made on instruction in the speech formulae of polite address using the full name, i.e., including the patronymic. A lesson plan on the subject “Rules of address. First name and patronymic” is suggested. A regular use of the formulae of address in communicative situations aids the development of the students' sociolinguistic competence in a Russian language lesson that aims to provide knowledge on the norms and correct use of such forms.
Název v anglickém jazyce
Instruction in speech etiquette as a means of formation of sociolinguistic competence in the course of language education
Popis výsledku anglicky
The authors' goal is to describe the theoretical foundations of, and practical approaches to, the instilment of sociolinguistic competence by means of instruction in speech etiquette in a Russian-as-a-foreign-language lesson. The article reviews the latest research in the area of defining and forming communicative and sociolinguistic competence. The emphasis is made on instruction in the speech formulae of polite address using the full name, i.e., including the patronymic. A lesson plan on the subject “Rules of address. First name and patronymic” is suggested. A regular use of the formulae of address in communicative situations aids the development of the students' sociolinguistic competence in a Russian language lesson that aims to provide knowledge on the norms and correct use of such forms.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
WEST-EAST
ISSN
2587-5434
e-ISSN
2587-5523
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
GE - Gruzie
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
83-90
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—