TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO CZECH STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110238" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110238 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://journals.tsu.ru/language/&journal_page=archive&id=1864&article_id=40713" target="_blank" >http://journals.tsu.ru/language/&journal_page=archive&id=1864&article_id=40713</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.17223/19996195/45/19" target="_blank" >10.17223/19996195/45/19</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Obučenije RKI češskich studentov s narušenijami zrenija v kontěxtě inkljuzivnogo obrazovanija
Popis výsledku v původním jazyce
Sovremennaja sistema obrazovanija v Čechii otličajetsja jarko vyražennoj tendencijej k inkljuzii, t.je. ravnopravnomu podchodu k obučeniju vsech učašichsja bez isključenija. Cel dannoj staťi - proděmonstrirovať na primere raboty so slaboviďaščimi studentami osnovnyje principy inkljuzivnogo obrazovanija, primeňajemyje v processe obučenija russkomu kak inostrannomu češskich studentov s narušenijami zrenija. Issledovanije provodilos v těčenije 6 semestrov i stroilos na metodě nabljuděnija i analiza nakoplennogo opyta.
Název v anglickém jazyce
TEACHING RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE TO CZECH STUDENTS WITH VISUAL IMPAIRMENTS IN THE CONTEXT OF INCLUSIVE EDUCATION
Popis výsledku anglicky
The modern education system of the Czech Republic has a pronounced tendency towards inclusion, i.e. an equal approach to teaching all students without exception. The aim of this article is to demonstrate the basic principles of inclusive education applied in the process of learning Russian as a foreign language of Czech students with visual impairments. The research was conducted over 6 semesters and it is based on the method of observation and analysis of accumulated experience.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk i kultura (Language and Culture)
ISSN
1999-6195
e-ISSN
2311-3235
Svazek periodika
2019
Číslo periodika v rámci svazku
45
Stát vydavatele periodika
RU - Ruská federace
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
264-279
Kód UT WoS článku
000476659400019
EID výsledku v databázi Scopus
—