Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přínos vzdělávací oblasti Umění a kultura pro rozvoj dítěte

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110839" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110839 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/07/07_Stadlerova_Taylor2.pdf" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/07/07_Stadlerova_Taylor2.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přínos vzdělávací oblasti Umění a kultura pro rozvoj dítěte

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Role umění a kultury v rozvoji dítěte může být chápána velice různorodě. Např. povinné vzdělávání definuje cíle vzdělávací oblasti Umění a kultura, ty se však často velice liší od představ a zkušeností laické veřejnosti, včetně některých rodičů dětí. Je třeba vytvářet příležitosti, jak zkvalitňovat nejen obsahy výtvarné a hudební výchovy, které jsou součástí jmenované vzdělávací oblasti, ale též objasňovat jejich přínos, aby byl doceněn jejich význam pro vzdělávání a rozvoj dítěte, a to nejen v základním školství. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".

  • Název v anglickém jazyce

    The Contribution to the Educational Area of Art and Culture Relating to the Development of children

  • Popis výsledku anglicky

    The role of Art and Culture in the development of a child can be understood very differently. For example, Compulsory Education defines the aims of the Art and Culture field, but they often differ greatly from the ideas and experiences of the general public, including some parents of children. Opportunities need to be created to improve not only the content of Art and Music Education, both are part of the mandatory educational area, but also to clarify their contribution in order to appreciate their importance in the Education and development of the child, but not only in Primary Education. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání

  • ISSN

    2533-7890

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    III.

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    109-124

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus