Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Příklady dobré praxe - mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113157" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113157 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://issuu.com/ujep/docs/aura_musica_11_na_web" target="_blank" >https://issuu.com/ujep/docs/aura_musica_11_na_web</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Příklady dobré praxe - mezioborové projekty hudební a výtvarné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Předměty hudební a výtvarná výchova jsou začleněny do vzdělávací oblasti Umění a kultura jako povinné, měly by se tedy plnohodnotně podílet na rozvoji dítěte. V praxi můžeme sledovat, že jsou stále podceňovány, obsahy některých lekcí jsou dokonce v přímém rozporu s učivem daným RVP. Je třeba vzdělávat pedagogy, aby si byli vědomi nezastupitelné role uměleckých výchov, které umožňují žákům nejen získat nové znalosti a dovednosti, ale také projevit emoce i subjektivní pohled na svět. V kontextu s realitou hudební a výtvarné výchovy byly nabídnuty aktivity, které byly nejprve ověřovány v rámci didaktické přípravy. Jejich průběh i výstupy se mohou stát inspirací pro inovaci školní praxe. Příspěvek navazuje na výzkum autorek, realizovaný v rámci projektu "Zvýšení kvality vzdělávání žáků, rozvoje klíčových kompetencí, oblastí vzdělávání a gramotnosti".

  • Název v anglickém jazyce

    Examples of a good practice - interdisciplinary project of Music and Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    Music and Art are integrated into the educational area of Art and Culture as compulsory subjects, so they should integrate fully in the development of the child. In practice, we can see that they are still underestimated, the contents of some lessons are even in direct contradiction to the framework given by the National Curriculum. It is necessary to educate pedagogues to be aware of the irreplaceable role of art education, which enables pupils not only to acquire new knowledge and skills, but also to express emotions and subjective views of the world. In the context of the reality of Music and Art, activities were offered, which were first verified in the framework of didactic preparation. Their progress and outputs can become an inspiration for schools with practical innovation. The contribution follows the authors' research, implemented within the project "Improving the quality of pupils' education, development of key competences, areas of education and literacy".

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Aura Musica, 11/2019

  • ISBN

  • ISSN

    1805-4056

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    66-73

  • Název nakladatele

    PF UJEP, Katedra hudební výchovy

  • Místo vydání

    Ústí nad Labem

  • Místo konání akce

    Ústí nad Labem

  • Datum konání akce

    5. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku