Development of the professional vision of future German teachers using a video-based online platform (DaF-VideoWeb)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00110995" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00110995 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://elibrary.narr.digital/article/10.2357/FLuL-2019-0005" target="_blank" >https://elibrary.narr.digital/article/10.2357/FLuL-2019-0005</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2357/FLuL-2019-0005" target="_blank" >10.2357/FLuL-2019-0005</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
němčina
Název v původním jazyce
Entwicklung der professionellen Wahrnehmung künftiger DaF-Lehrer(innen) mittels einer videobasierten Online-Plattform (DaF-VideoWeb)
Popis výsledku v původním jazyce
Unser Beitrag fokussiert auf die Entwicklung der professionellen Wahrnehmung angehender Deutschlehrer/innen mittels der videobasierten on-line Lernplattform DaF-VideoWeb. Im Beitrag gehen wir vor allem folgenden Fragen nach: (1) Auf welche Subprozesse der knowledge-based reasoning (als ein Bestandteil von der professionellen Wahrnehmung) kann in den von angehenden Deutschlehrer/innen geschriebenen Reflexionen zu Unterrichtsvideos geschlossen werden? (2) Welche Veränderungen lassen sich nach der Arbeit in der videobasierten online-Lernumgebung DaF-VideoWeb identifizieren? (3) Wie sind die Erfahrungen der künftigen Deutschlehrer/innen mit der Lernplattform DaF-VideoWeb hinsichtlich der Entwicklung ihrer professionellen Wahrnehmung? Im Beitrag werden erste Ergebnisse präsentiert, die auf einer Stichprobe aus fünf Studierenden des Lehramtes für Deutsche Sprache und Literatur (Pädagogische Fakultät der Masarykova Univerzita, Brno) beruhen. In den Analysen der studentischen Reflexionen verfolgen wir einen qualitativen Zugang, aber beim Prozess der Kategorienbildung werden auch vorherige Erfahrungen aus anderen Sprachfächern berücksichtigt. Unsere vorläufigen Ergebnisse zeigen nicht nur die Struktur des professional vision künftiger Deutschlehrer auf, sondern zeigen auch mögliche Richtungen für die Weiterentwicklung der Online-Plattform DaF-VideoWeb.
Název v anglickém jazyce
Development of the professional vision of future German teachers using a video-based online platform (DaF-VideoWeb)
Popis výsledku anglicky
Náš příspěvek se zaměřuje na rozvoj profesního vidění u učitelů němčiny prostřednictvím on-line výukové platformy DaF-VideoWeb založené na práci s videem. V textu se zaměřujeme na následující otázky: (1) Na které subprocesy uvažování založené na znalostech (jako součást profesionálního vidění) lze usuzovat z komentářů začínajících učitelů němčiny ohledně videí? (2) Jaké změny v profesním vidění lze pozorovat po práci v DaF-VideoWebu? (3) Jaké jsou zkušenosti budoucích německých učitelů s výukovou platformou DaF-VideoWeb, pokud jde o rozvoj jejich profesního vidění? Článek představuje první výsledky na základě vzorku pěti studentů Magistéria pro německý jazyk a literaturu (Pedagogická fakulta, Masarykova Univerzita, Brno). V analýzách studentských reflexí využíváme kvalitativní přístup, přičemž v procesu tvorby kategorií vycházíme z předchozích zkušeností z jiných jazykových předmětů. Naše předběžné výsledky neukazují pouze strukturu profesního vidění budoucích učitelů němčiny, ale poukazují také na možné směry dalšího rozvoje online platformy DaF-VideoWeb.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Fremdsprachen Lehren und Lernen
ISSN
0932-6936
e-ISSN
—
Svazek periodika
48
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
63-83
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—