Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111210" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111210 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1290" target="_blank" >https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/1290</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie dělitelnosti v přípravě učitelů 1. stupně základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na základních školách. Příspěvek je věnován problematice výuky vybraných partií teorie dělitelnosti ve výuce matematiky pro budoucí učitele 1. stupně ZŠ. Na řadě příkladů je ukázáno, že seznámení studentů uvedeného studijního programu s touto problematikou není zbytečné a že např. pomocí kongruencí a neurčitých rovnic lze řešit mnohé zajímavé problémy. V neposlední řadě je teorie dělitelnosti vhodným námětem pro rozvíjení myšlení studentů, neboť se svou podstatou dotýká učiva na 1. stupni základní školy.
Název v anglickém jazyce
The theory of divisibility in teaching future elementary teachers
Popis výsledku anglicky
The article was created as the result of the research oriented at innovation of the content and forms of primary school mathematics teaching. The article is devoted to special parts of theory of divisibility used in teaching future elementary teachers. With the help of the set of examples it is shown that introducing of this topic to the students is not useless and, for example, with the help of congruences and diophantine equations it is possible to solve a lot of interesting problems. Finally, the theory of divisibility is a suitable topic for the development of student`s thinking because it`s basically connected with the teaching at elementary stage of the basic school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
13. mezinárodní vědecká konference Didaktická konference 2019, Sborník příspěvků
ISBN
9788021094352
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
13-19
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
13. 6. 2019
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—