Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17310%2F14%3AA1501CTC" target="_blank" >RIV/61988987:17310/14:A1501CTC - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Entropy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article states reasons for introducing entropy S in physics teaching into secondary schools in the Czech Republic. The article provides basic information on entropy information in modern information theory. It features examples of linking physical entropy S in other subjects than physics in secondary schools in the Czech Republic. On the basis of a teaching experiment, in which 136 students from primary schools in the Czech Republic participated, and which was held in 2009, the lesson scripts were adapted for students of the 2nd year of secondary school. The article is published in its final version. The aim of the teaching scripts for Entropy lessons was to put in place a physical quantity of entropy S on the basis of events that students are surrounded with, and that would reflect the political and economic changes in the world. The result of the teaching experiment was that entropy S can be introduced into the teaching of basic physics at schools.

  • Název v anglickém jazyce

    Entropy

  • Popis výsledku anglicky

    The article states reasons for introducing entropy S in physics teaching into secondary schools in the Czech Republic. The article provides basic information on entropy information in modern information theory. It features examples of linking physical entropy S in other subjects than physics in secondary schools in the Czech Republic. On the basis of a teaching experiment, in which 136 students from primary schools in the Czech Republic participated, and which was held in 2009, the lesson scripts were adapted for students of the 2nd year of secondary school. The article is published in its final version. The aim of the teaching scripts for Entropy lessons was to put in place a physical quantity of entropy S on the basis of events that students are surrounded with, and that would reflect the political and economic changes in the world. The result of the teaching experiment was that entropy S can be introduced into the teaching of basic physics at schools.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Information and Communication Technology in Education

  • ISBN

    978-80-7464-561-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    237-244

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita v Ostravě

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Rožnov pod Radhoštěm

  • Datum konání akce

    9. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku