Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Evaluation of an ESP Coursebook Quality: Design-Based Research

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00111290" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00111290 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00216305:26220/19:PU134129

  • Výsledek na webu

    <a href="https://conference.pixel-online.net/ICT4LL/files/ict4ll/ed0012/Conference%20Proceedings.pdf" target="_blank" >https://conference.pixel-online.net/ICT4LL/files/ict4ll/ed0012/Conference%20Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Evaluation of an ESP Coursebook Quality: Design-Based Research

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This contribution deals with the research methodology and results of one phase of design-based research (hereinafter referred to as DBR) of an ESP coursebook – evaluation of the coursebook by means of a questionnaire survey. The ESP coursebook was designed for the course English for Information Technology taught at Brno University of Technology in the Czech Republic. The main objective of DBR is to establish a link between the design of the coursebook and its iterative testing for the purpose of its evaluation and re-design so that it would be the most appropriate teaching and learning tool for the target group of students. Besides the optimisation of the coursebook quality by means of the production of substantive design principles (characteristics of the coursebook design itself) and procedural design principles (characteristics of the coursebook design approach), the research results should lead to the verification and development of the existing theories of the ESP learning materials development. The first part of this contribution focuses on research methodology, the coursebook and samples characteristics and development of a research tool. The second part provides data analysis and interpretation. Besides the recommendations concerning the coursebook redesign, the research findings reveal similarities and differences in teachers’ and students’ opinions about the ESP coursebook quality.

  • Název v anglickém jazyce

    Evaluation of an ESP Coursebook Quality: Design-Based Research

  • Popis výsledku anglicky

    This contribution deals with the research methodology and results of one phase of design-based research (hereinafter referred to as DBR) of an ESP coursebook – evaluation of the coursebook by means of a questionnaire survey. The ESP coursebook was designed for the course English for Information Technology taught at Brno University of Technology in the Czech Republic. The main objective of DBR is to establish a link between the design of the coursebook and its iterative testing for the purpose of its evaluation and re-design so that it would be the most appropriate teaching and learning tool for the target group of students. Besides the optimisation of the coursebook quality by means of the production of substantive design principles (characteristics of the coursebook design itself) and procedural design principles (characteristics of the coursebook design approach), the research results should lead to the verification and development of the existing theories of the ESP learning materials development. The first part of this contribution focuses on research methodology, the coursebook and samples characteristics and development of a research tool. The second part provides data analysis and interpretation. Besides the recommendations concerning the coursebook redesign, the research findings reveal similarities and differences in teachers’ and students’ opinions about the ESP coursebook quality.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Conference proceedings. Innovation in Language Learning. 12th Edition

  • ISBN

    9788885813809

  • ISSN

    2384-9509

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    278-284

  • Název nakladatele

    Filodiritto Editore

  • Místo vydání

    Bologna

  • Místo konání akce

    Florencie, Itálie

  • Datum konání akce

    14. 11. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000719798200047