Výchovné styly v kontextů podpůrných opatření pro žáky z odlišného kulturního prostředí
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112027" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112027 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.upjs.sk/public/media/21787/Cina.pdf" target="_blank" >https://www.upjs.sk/public/media/21787/Cina.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.33542/EDU2019-2-0" target="_blank" >10.33542/EDU2019-2-0</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výchovné styly v kontextů podpůrných opatření pro žáky z odlišného kulturního prostředí
Popis výsledku v původním jazyce
Dlouhodobým problémem v České republice je vzdělávání romských dětí, žáků a studentů. Nejde ale o izolovaný problém, nýbrž o celospolečenskou záležitost, s níž se pojí mezinárodní závazky a která je řešena na úrovni koncepčních vládních materiálů, jako je Strategie romské integrace do roku 2020. Aby bylo zajištěno naplnění vzdělávacích možností Romů, uplatnění nebo užívání práv na rovnoprávném základě, jsou v pedagogickém kontextu uplatňována podpůrná opatření. V případě indikace mohou být součástí těchto podpůrných opatření preventivní a intervenční činnosti zaměřené na výchovné kompetence zákonných zástupců romských dětí, žáků a studentů. Vzdělávání může být ale komplikováno přidruženými obtížemi, jako např. neznalostí českého jazyka.V článku je prezentován původní výzkum, který zkoumal výchovné styly rodičů předškolních dětí z majoritní české společnosti, romských rodičů hovořících česky a romských rodičů bez znalosti českého jazyka, respektive hovořících slovensky.
Název v anglickém jazyce
Formative styles in the context of suporting precautions for pupilis from diferent cultural background
Popis výsledku anglicky
A long-term problem in the Czech Republic is the education of Roma children. However, it is not merely educational problem, but a social issue with which international commitments are linked and which is dealt with at the level of strategic government materials, such as the Roma Integration Strategy for 2020. There has been amended educational legislation that ensures students with disability or other special needs are provided free public education preferably in mainstream schools. Educational services for disadvantaged children include preventive and interventional activities aimed at parenting styles. However, there is little research into this issue in the Czech educational literature, and research on parentings styles of Roma families is virtually absent. Below is presented an original research, which examined the parenting styles of parents of pre-school children from the ethnic Czechs, Roma parents speaking Czech and Roma parents without the knowledge of Czech language, or speaking Slovak.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukácia
ISSN
1339-8725
e-ISSN
—
Svazek periodika
roč. 3
Číslo periodika v rámci svazku
2/2019
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
8-15
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—