Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Výchovné styly v kontextů podpůrných opatření pro žáky z odlišného kulturního prostředí

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112027" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.upjs.sk/public/media/21787/Cina.pdf" target="_blank" >https://www.upjs.sk/public/media/21787/Cina.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.33542/EDU2019-2-0" target="_blank" >10.33542/EDU2019-2-0</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Výchovné styly v kontextů podpůrných opatření pro žáky z odlišného kulturního prostředí

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Dlouhodobým problémem v České republice je vzdělávání romských dětí, žáků a studentů. Nejde ale o izolovaný problém, nýbrž o celospolečenskou záležitost, s níž se pojí mezinárodní závazky a která je řešena na úrovni koncepčních vládních materiálů, jako je Strategie romské integrace do roku 2020. Aby bylo zajištěno naplnění vzdělávacích možností Romů, uplatnění nebo užívání práv na rovnoprávném základě, jsou v pedagogickém kontextu uplatňována podpůrná opatření. V případě indikace mohou být součástí těchto podpůrných opatření preventivní a intervenční činnosti zaměřené na výchovné kompetence zákonných zástupců romských dětí, žáků a studentů. Vzdělávání může být ale komplikováno přidruženými obtížemi, jako např. neznalostí českého jazyka.V článku je prezentován původní výzkum, který zkoumal výchovné styly rodičů předškolních dětí z majoritní české společnosti, romských rodičů hovořících česky a romských rodičů bez znalosti českého jazyka, respektive hovořících slovensky.

  • Název v anglickém jazyce

    Formative styles in the context of suporting precautions for pupilis from diferent cultural background

  • Popis výsledku anglicky

    A long-term problem in the Czech Republic is the education of Roma children. However, it is not merely educational problem, but a social issue with which international commitments are linked and which is dealt with at the level of strategic government materials, such as the Roma Integration Strategy for 2020. There has been amended educational legislation that ensures students with disability or other special needs are provided free public education preferably in mainstream schools. Educational services for disadvantaged children include preventive and interventional activities aimed at parenting styles. However, there is little research into this issue in the Czech educational literature, and research on parentings styles of Roma families is virtually absent. Below is presented an original research, which examined the parenting styles of parents of pre-school children from the ethnic Czechs, Roma parents speaking Czech and Roma parents without the knowledge of Czech language, or speaking Slovak.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Edukácia

  • ISSN

    1339-8725

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    roč. 3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2/2019

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    8-15

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus