Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

(Zne)užití dramatické výchovy ve výuce ostatních předmětů

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00112534" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00112534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    (Zne)užití dramatické výchovy ve výuce ostatních předmětů

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vývoj dramatické výchovy v československém a později českém prostředí s sebou přinesl řadu změn, a tak i chápání tohoto oboru. Postupně se začaly objevovat tendence využití tohoto oboru jako metody pro výuku ostatních vyučovacích předmětů, avšak bez dostatečné znalosti divadelního umění. Tento vývoj zapříčinil odklon od výchovy a vzdělávání v oblasti divadelního umění k osobnostním a sociálním přesahům, které tento obor nabízí. Upřednostnění osobnostně-sociálního významu dramatické výchovy před uměním přinesl řadu problémů nejen v teoretické rovině, ale i samotné praxi. Příspěvek se zabývá problematikou dramatické výchovy a jejího postavení v současné době.

  • Název v anglickém jazyce

    (Ab)use of drama education in teaching other subjects

  • Popis výsledku anglicky

    The development of drama education in the Czechoslovak and later Czech environment brought with it a number of changes and thus the understanding of this field. Gradually, there began to be a tendency to use this field as a method for teaching other subjects, but without sufficient knowledge of the performing arts. This development caused a shift from education in the field of performing arts to the personal and social overlaps that this field offers. Prioritizing the personal and social significance of drama education over art has brought a number of problems not only in theory but also in practice itself. The paper deals with the issue of drama education and its position at present time.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60206 - Specific literatures

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů