Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Drama Education and Developing the Personality and Social Competencies of Teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100YUO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100YUO - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Drama Education and Developing the Personality and Social Competencies of Teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The demands of the teaching profession result from its nature which in essence is in active social interaction with pupils. Therefore, personal and social competencies make up the most important parts of teachers? competence especially of primary schoolteachers. This contribution deals with a structure of personal and social teacher competencies - for its development Tthis article introduces drama education as one of the effective possibilities for the development of teacher personal and social competence support. The article discusses some experience with the utilisation of drama education methods in pre-service teacher education.

  • Název v anglickém jazyce

    ADVANCING QUALITY CULTURES FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE: Tensions and Opportunities

  • Popis výsledku anglicky

    The demands of the teaching profession result from its nature which in essence is in active social interaction with pupils. Therefore, personal and social competencies make up the most important parts of teachers? competence especially of primary schoolteachers. This contribution deals with a structure of personal and social teacher competencies - for its development This article introduces drama education as one of the effective possibilities for the development of teacher personal and social competence support. The article discusses some experience with the utilisation of drama education methods in pre-service teacher education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    ADVANCING QUALITY CULTURES FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE: Tensions and Opportunities

  • ISBN

    978-91-7459-042-5

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

  • Počet stran knihy

    295

  • Název nakladatele

    Umea School of Education, Umea University, Sweden

  • Místo vydání

    Umea, Sweden

  • Kód UT WoS kapitoly