Drama Education and Developing the Personality and Social Competencies of Teachers
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F10%3AA1100YUO" target="_blank" >RIV/61988987:17450/10:A1100YUO - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Drama Education and Developing the Personality and Social Competencies of Teachers
Popis výsledku v původním jazyce
The demands of the teaching profession result from its nature which in essence is in active social interaction with pupils. Therefore, personal and social competencies make up the most important parts of teachers? competence especially of primary schoolteachers. This contribution deals with a structure of personal and social teacher competencies - for its development Tthis article introduces drama education as one of the effective possibilities for the development of teacher personal and social competence support. The article discusses some experience with the utilisation of drama education methods in pre-service teacher education.
Název v anglickém jazyce
ADVANCING QUALITY CULTURES FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE: Tensions and Opportunities
Popis výsledku anglicky
The demands of the teaching profession result from its nature which in essence is in active social interaction with pupils. Therefore, personal and social competencies make up the most important parts of teachers? competence especially of primary schoolteachers. This contribution deals with a structure of personal and social teacher competencies - for its development This article introduces drama education as one of the effective possibilities for the development of teacher personal and social competence support. The article discusses some experience with the utilisation of drama education methods in pre-service teacher education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
ADVANCING QUALITY CULTURES FOR TEACHER EDUCATION IN EUROPE: Tensions and Opportunities
ISBN
978-91-7459-042-5
Počet stran výsledku
18
Strana od-do
—
Počet stran knihy
295
Název nakladatele
Umea School of Education, Umea University, Sweden
Místo vydání
Umea, Sweden
Kód UT WoS kapitoly
—