Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Chinese Medical Educators' Digital Literacy in an International Joint Medical and Health Programme

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F19%3A00113736" target="_blank" >RIV/00216224:14410/19:00113736 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/8782214" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/8782214</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ISET.2019.00025" target="_blank" >10.1109/ISET.2019.00025</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Chinese Medical Educators' Digital Literacy in an International Joint Medical and Health Programme

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study aimed to examine Chinese medical educators' ICT and digital literacy awareness in an international joint health programme. An online survey was used to investigate the Chinese medical educators' current situation and their challenges on the development of digital literacy in practice. The results show that medical educators' occupations and the lengths of usage of computers have a significant influence on the web search skills. A majority of participants are aware of digital technologies and interested in using them but fewer are confident to use them to design teaching and learning resources online (16.9%) to meet students' needs. A lack of institutional funding, insufficient ICT training programme and resources are found as major factors for enhancing Chinese medical educators' digital literacy skills. Barriers and opportunities are also discussed for arousing instructional attention in facilitating medical educators to improve their digital literacy skills.

  • Název v anglickém jazyce

    Chinese Medical Educators' Digital Literacy in an International Joint Medical and Health Programme

  • Popis výsledku anglicky

    This study aimed to examine Chinese medical educators' ICT and digital literacy awareness in an international joint health programme. An online survey was used to investigate the Chinese medical educators' current situation and their challenges on the development of digital literacy in practice. The results show that medical educators' occupations and the lengths of usage of computers have a significant influence on the web search skills. A majority of participants are aware of digital technologies and interested in using them but fewer are confident to use them to design teaching and learning resources online (16.9%) to meet students' needs. A lack of institutional funding, insufficient ICT training programme and resources are found as major factors for enhancing Chinese medical educators' digital literacy skills. Barriers and opportunities are also discussed for arousing instructional attention in facilitating medical educators to improve their digital literacy skills.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EF16_027%2F0008360" target="_blank" >EF16_027/0008360: Postdoc@MUNI</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2019 INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY (ISET 2019)

  • ISBN

    9781728133874

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    77-82

  • Název nakladatele

    IEEE

  • Místo vydání

    NEW YORK

  • Místo konání akce

    Univerzita Hradec Kralové, CZECH REPUBLIC

  • Datum konání akce

    2. 7. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000518895100015