Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ICT gramotnost studentů sociální práce (TIGR pro budoucí sociální pracovníky).

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000705" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000705 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_JOURNAL_2012_B.pdf" target="_blank" >http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_JOURNAL_2012_B.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    ICT gramotnost studentů sociální práce (TIGR pro budoucí sociální pracovníky).

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Funkční ICT znalosti a dovednosti jsou nezbytnou součástí kompetencí vysokoškolských studentů a kvalifikace moderního sociálního pracovníka. Úroveň ICT gramotnosti byla zjišťována pomocí on-line testu informační gramotnosti TIGR u 48 studentů prvního ročníku kombinovaného studijního programu sociální práce. Ukázalo se, že průměrné výsledky testovaných vysokoškolských studentů kombinovaného studia jsou srovnatelné s výsledky studentů končících první půli studia na víceletých gymnáziích. Vyhovují sice požadavkům na absolventa základní školy, bez dalšího vzdělávání v oblasti ICT však nepostačují pro efektivní využívání nových technologií v praktické sociální práci. Dále bylo zjištěno, že celá jedna třetina studentů sociální práce nemá v oblasti ICT základní praktické znalosti a dovednosti potřebné pro ICT gramotné plnění vysokoškolských studijních povinností.

  • Název v anglickém jazyce

    ICT LITERACY OF SOCIAL WORK STUDENTS (TIGR FOR FUTURE SOCIAL WORKERS)

  • Popis výsledku anglicky

    Functional ICT knowledge and skills are an essential part of university students? competencies as well as a part of the qualification of a modern social worker. The ICT literacy of 48 freshman students in a combined social work training programme was surveyed using an online test of ICT literacy, TIGR, developed by the SCIO Company. It was found that the average test results of university students in combined study are comparable to the results of students finishing the first half of their studies at an8-year grammar school. Although they meet the requirements of basic school-leavers, without further training in ICT, their knowledge and skills are not sufficient for the effective use of new technologies in social work practice. Furthermore, it was found that a total of one third of the students in social work does not have the basic ICT knowledge and practical skills required to accomplish university study obligations in an ICT literate manner.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    ACC Journal

  • ISSN

    1803-9782

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    18

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    140-152

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus