ICT gramotnost studentů sociální práce (TIGR pro budoucí sociální pracovníky).
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F12%3A%230000705" target="_blank" >RIV/46747885:24510/12:#0000705 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_JOURNAL_2012_B.pdf" target="_blank" >http://acc-ern.tul.cz/images/journal/sbornik/ACC_JOURNAL_2012_B.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT gramotnost studentů sociální práce (TIGR pro budoucí sociální pracovníky).
Popis výsledku v původním jazyce
Funkční ICT znalosti a dovednosti jsou nezbytnou součástí kompetencí vysokoškolských studentů a kvalifikace moderního sociálního pracovníka. Úroveň ICT gramotnosti byla zjišťována pomocí on-line testu informační gramotnosti TIGR u 48 studentů prvního ročníku kombinovaného studijního programu sociální práce. Ukázalo se, že průměrné výsledky testovaných vysokoškolských studentů kombinovaného studia jsou srovnatelné s výsledky studentů končících první půli studia na víceletých gymnáziích. Vyhovují sice požadavkům na absolventa základní školy, bez dalšího vzdělávání v oblasti ICT však nepostačují pro efektivní využívání nových technologií v praktické sociální práci. Dále bylo zjištěno, že celá jedna třetina studentů sociální práce nemá v oblasti ICT základní praktické znalosti a dovednosti potřebné pro ICT gramotné plnění vysokoškolských studijních povinností.
Název v anglickém jazyce
ICT LITERACY OF SOCIAL WORK STUDENTS (TIGR FOR FUTURE SOCIAL WORKERS)
Popis výsledku anglicky
Functional ICT knowledge and skills are an essential part of university students? competencies as well as a part of the qualification of a modern social worker. The ICT literacy of 48 freshman students in a combined social work training programme was surveyed using an online test of ICT literacy, TIGR, developed by the SCIO Company. It was found that the average test results of university students in combined study are comparable to the results of students finishing the first half of their studies at an8-year grammar school. Although they meet the requirements of basic school-leavers, without further training in ICT, their knowledge and skills are not sufficient for the effective use of new technologies in social work practice. Furthermore, it was found that a total of one third of the students in social work does not have the basic ICT knowledge and practical skills required to accomplish university study obligations in an ICT literate manner.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
ACC Journal
ISSN
1803-9782
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
140-152
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—