Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jak je žákovská diverzita ukotvena v kurikulu pedagogických disciplín učitelského vzdělávání?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00114360" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00114360 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jak je žákovská diverzita ukotvena v kurikulu pedagogických disciplín učitelského vzdělávání?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem příspěvku je představit výsledky analýzy plánovaného kurikula pedagogických disciplín v přípravném učitelském vzdělávání na pedagogické fakultě. Zaměřujeme se na to, v jakých diskurzech je žákovská diverzita v kurikulu studentů učitelství tematizována a která témata diverzity jsou v kurikulu deklarována a v jakých kontextech. Plánované kurikulum vnímáme jako projektovou formu ideové, obsahové, didaktické a organizační dimenze kurikula (Maňák, et al., 2008). Příspěvek přináší další výsledky a rozšiřuje zjištění, které byly prezentovány na ČAPV v roce 2019 z projektu GAČR 19-06763S.

  • Název v anglickém jazyce

    How is Learner Diversity Embedded in Planned Curriculum of Student Teachers?

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the paper is to present the results of analyzes of the planned curriculum of pedagogical disciplines in preparatory teacher education at the Faculty of Education. We focus on which discourses the student diversity in the curriculum of teacher students is thematized and which diversity topics are declared in the curriculum and in what contexts. We perceive the planned curriculum as a project form of ideological, content, didactic and organizational dimensions of the curriculum (Maňák, et al., 2008). The paper contributes to other results and expands the findings that were presented at the ČAPV in 2019 from the GAČR 19-06763S project.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06763S" target="_blank" >GA19-06763S: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů