Pupil diversity in teacher preparation curriculum
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00129118" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00129118 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/5647/4438" target="_blank" >https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/5647/4438</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13" target="_blank" >10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pupil diversity in teacher preparation curriculum
Popis výsledku v původním jazyce
This study focused on the concept of pupil diversity in the planned curriculum of teacher preparation programmes. The professional training of teachers influences the knowledge, skills and attitudes student teachers regarding diversity (Akiba, 2011); however, most research studies have utilised quantitative research focused on planned curriculum or learning outcomes. We chose a qualitative approach to uncover how pupil diversity is implemented within the planned curriculums of selected teacher education programmes. Based on a content analysis of syllabi and conceptual documents from teacher preparation programmes at a selected faculty of education, two conceptual approaches towards diversity within curriculums, one explicit and one implicit, are described. These concepts can be further interpreted in relation to the ideological, content and methodological dimensions of the curriculum.
Název v anglickém jazyce
Pupil diversity in teacher preparation curriculum
Popis výsledku anglicky
This study focused on the concept of pupil diversity in the planned curriculum of teacher preparation programmes. The professional training of teachers influences the knowledge, skills and attitudes student teachers regarding diversity (Akiba, 2011); however, most research studies have utilised quantitative research focused on planned curriculum or learning outcomes. We chose a qualitative approach to uncover how pupil diversity is implemented within the planned curriculums of selected teacher education programmes. Based on a content analysis of syllabi and conceptual documents from teacher preparation programmes at a selected faculty of education, two conceptual approaches towards diversity within curriculums, one explicit and one implicit, are described. These concepts can be further interpreted in relation to the ideological, content and methodological dimensions of the curriculum.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA19-06763S" target="_blank" >GA19-06763S: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Perspectives in Education
ISSN
0258-2236
e-ISSN
—
Svazek periodika
40
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
ZA - Jihoafrická republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
175-188
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85132506234