Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pupil diversity in teacher preparation curriculum

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00129118" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00129118 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/5647/4438" target="_blank" >https://journals.ufs.ac.za/index.php/pie/article/view/5647/4438</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13" target="_blank" >10.18820/2519593X/pie.v40.i2.13</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Pupil diversity in teacher preparation curriculum

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study focused on the concept of pupil diversity in the planned curriculum of teacher preparation programmes. The professional training of teachers influences the knowledge, skills and attitudes student teachers regarding diversity (Akiba, 2011); however, most research studies have utilised quantitative research focused on planned curriculum or learning outcomes. We chose a qualitative approach to uncover how pupil diversity is implemented within the planned curriculums of selected teacher education programmes. Based on a content analysis of syllabi and conceptual documents from teacher preparation programmes at a selected faculty of education, two conceptual approaches towards diversity within curriculums, one explicit and one implicit, are described. These concepts can be further interpreted in relation to the ideological, content and methodological dimensions of the curriculum.

  • Název v anglickém jazyce

    Pupil diversity in teacher preparation curriculum

  • Popis výsledku anglicky

    This study focused on the concept of pupil diversity in the planned curriculum of teacher preparation programmes. The professional training of teachers influences the knowledge, skills and attitudes student teachers regarding diversity (Akiba, 2011); however, most research studies have utilised quantitative research focused on planned curriculum or learning outcomes. We chose a qualitative approach to uncover how pupil diversity is implemented within the planned curriculums of selected teacher education programmes. Based on a content analysis of syllabi and conceptual documents from teacher preparation programmes at a selected faculty of education, two conceptual approaches towards diversity within curriculums, one explicit and one implicit, are described. These concepts can be further interpreted in relation to the ideological, content and methodological dimensions of the curriculum.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-06763S" target="_blank" >GA19-06763S: Etnografie diverzity v pregraduální přípravě učitelů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Perspectives in Education

  • ISSN

    0258-2236

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    40

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    ZA - Jihoafrická republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    175-188

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85132506234