Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

„Takže jsme to spíš nechali tak, že si povídají, pokud není samozřejmě vyučování“: Utváření jazykového režimu na mnohojazyčných školách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00114752" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00114752 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    „Takže jsme to spíš nechali tak, že si povídají, pokud není samozřejmě vyučování“: Utváření jazykového režimu na mnohojazyčných školách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním cílem příspěvku je prozkoumat jazykový režim na mnohojazyčných školách. Teoreticky je studie ukotvena v konceptu školy jako sociálního prostoru (Lefebvre, 1991), který zahrnuje nejen fyzické objekty, ale také sociální vztahy, interakce a jejich umístění v prostoru. V souladu se sociolingvistickou tradicí je prostor chápán jako způsob kombinování jazykových postupů a jazykových režimů. V naší studii používáme multimodální přístup, který zahrnuje rozhovory s řediteli škol, učiteli, foto-rozhovory s učiteli, jazykové úpravy a pozorování. Výzkumný vzorek se skládá ze tří škol (3 ředitelé a 6 učitelů), které se ve svém ŠVP vymezují vůči jazykům. Předběžné výsledky ukazují, že jazykové režimy na školách zachovávají monolivgní normu ve školách.

  • Název v anglickém jazyce

    "So we let them talk, unless there is a class": constitution of language of language regime on multilingual schools

  • Popis výsledku anglicky

    The main aim of our contribution is to examine the language regime in the multilingual schools. Theoretically is the study based on the concept of school as a social space (Lefebvre, 1991), which includes not only physical objects but also social relations, interactions and their placement in space. In accordance with the sociolinguistic tradition is space understood as a way of combining language practices and language regimes. In our study we use multimodal approach, which includes interviews with school headmasters, teachers, photo-interviews with teachers, linguistic landscaping and observations. The research sample consists of three schools (3 headmasters and 6 teachers), which handle in their school based curriculum with languages in specific way. First results show that language regimes at schools preserve the monolingual norm in schools.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA19-12624S" target="_blank" >GA19-12624S: Škola jako mnohojazyčný prostor? Prozkoumávání lingvistické reality na českých městských školách (MultiSpace)</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů