Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F18%3A00106120" target="_blank" >RIV/00216224:14410/18:00106120 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In our presentation we aim to foster language regime on three schools in Brno. The data were collected as a part of the project AKTION (PdF MU, Zentrum für LehrerInnenbildung UNI Wien and PH Wien) in year 2017. There were interviews with school headmasters realized to gain the school perspective of creating language regime more in detail and there were also language biographical interviews with chosen students conducted, which should help us to understand students perceiving of language regime on their school. Results indicates, that schools are oriented on languages, that are preferred to be languages of instruction and do not noticeable respect languages of their students in common spaces in the school.

  • Název v anglickém jazyce

    Investigating multilingual reality on schools in Brno (Czech Republic)

  • Popis výsledku anglicky

    In our presentation we aim to foster language regime on three schools in Brno. The data were collected as a part of the project AKTION (PdF MU, Zentrum für LehrerInnenbildung UNI Wien and PH Wien) in year 2017. There were interviews with school headmasters realized to gain the school perspective of creating language regime more in detail and there were also language biographical interviews with chosen students conducted, which should help us to understand students perceiving of language regime on their school. Results indicates, that schools are oriented on languages, that are preferred to be languages of instruction and do not noticeable respect languages of their students in common spaces in the school.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů