Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

High School Transition: Czech Waldorf Elementary School Graduates? Experiences Of Foreign Language Lessons

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F17%3A43895795" target="_blank" >RIV/60076658:12410/17:43895795 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    High School Transition: Czech Waldorf Elementary School Graduates? Experiences Of Foreign Language Lessons

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article is a follow-up to my study titled Foreign Language Instruction in Waldorf Elementary School: Students? Views and Perceptions, published in the second issue of Slavonic Pedagogical Studies Journal in 2016. While the first paper dealt with Waldorf foreign language learning experience at elementary school as perceived by five of their graduates, the second one tracks the same group of students into their first semester of high school, and examines how they coped with the transition challenges. In an interview consisting of open-ended questions the participants were asked to describe and interpret their initial academic experience in foreign languages against the background of their Waldorf schooling.

  • Název v anglickém jazyce

    High School Transition: Czech Waldorf Elementary School Graduates? Experiences Of Foreign Language Lessons

  • Popis výsledku anglicky

    This article is a follow-up to my study titled Foreign Language Instruction in Waldorf Elementary School: Students? Views and Perceptions, published in the second issue of Slavonic Pedagogical Studies Journal in 2016. While the first paper dealt with Waldorf foreign language learning experience at elementary school as perceived by five of their graduates, the second one tracks the same group of students into their first semester of high school, and examines how they coped with the transition challenges. In an interview consisting of open-ended questions the participants were asked to describe and interpret their initial academic experience in foreign languages against the background of their Waldorf schooling.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    6

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    111-119

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus