Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Foreign Language Instruction in the Waldorf Elementary School: Students' Views and Perceptions.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43890542" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43890542 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Foreign Language Instruction in the Waldorf Elementary School: Students' Views and Perceptions.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The Waldorf approach, with currently over one thousand institutions on all five continents, is the largest independent school movement in the world. It is built on the humanistic ideals and values of its founder, the scientist and philosopher Rudolf Steiner, who maintained that all teaching should be based on true understanding of the developing human as a being of intellect as well as of feeling and volition. These three aspects of the human nature are reckoned with and fostered in all subjects of the Waldorf curriculum, including, of course, foreign languages. This article attempts to discuss the theoretical background which shapes the teaching of foreign languages at Waldorf (Steiner) schools with a particular focus on the role of language in human development. Furthermore, it presents the outcomes of a survey which focuses on the thoughts, feelings and experience of Czech elementary Waldorf school graduates practising this approach to foreign language instruction.

  • Název v anglickém jazyce

    Foreign Language Instruction in the Waldorf Elementary School: Students' Views and Perceptions.

  • Popis výsledku anglicky

    The Waldorf approach, with currently over one thousand institutions on all five continents, is the largest independent school movement in the world. It is built on the humanistic ideals and values of its founder, the scientist and philosopher Rudolf Steiner, who maintained that all teaching should be based on true understanding of the developing human as a being of intellect as well as of feeling and volition. These three aspects of the human nature are reckoned with and fostered in all subjects of the Waldorf curriculum, including, of course, foreign languages. This article attempts to discuss the theoretical background which shapes the teaching of foreign languages at Waldorf (Steiner) schools with a particular focus on the role of language in human development. Furthermore, it presents the outcomes of a survey which focuses on the thoughts, feelings and experience of Czech elementary Waldorf school graduates practising this approach to foreign language instruction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    5

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    391-402

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus