Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

WALDORFSKÁ ŠKOLA PRO OSTRAVU

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F17%3A10237759" target="_blank" >RIV/61989100:27120/17:10237759 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    WALDORFSKÁ ŠKOLA PRO OSTRAVU

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Waldorfské školství v Ostravě má již pětadvacetiletou tradici. Po 23 letech působení základní školy waldorfské v Ostravě – Fifejdách, došlo k rozdělení školy do dvou nepříliš vhodných objektů. Snahou waldorfské iniciativy v Ostravě je mít budovu novou, která bude podporovat principy waldorfské pedagogiky a sloužit k rozvoji dítěte jako svobodné celistvé bytosti. Waldorfská pedagogika má své základy v antroposofické filosofii Rudolfa Steinera a klade důraz na soulad výuky s vývojovými kroky dítěte a mladého člověka a rozvoj jeho vztahu ke světu. Kromě tradičního obsahu vzdělávání je zohledňováno zajišťování všestranného rozvoje žáka v uměleckých i řemeslných směrech. Právě tento soulad pravdy (vědy), krásy (umění) a dobra (duchovních hodnot) se má stát základem pro úspěšné vzdělání. Ze specifik waldorfské pedagogiky vyplývají také specifické požadavky na architekturu waldorfských škol. Nemalé nároky jsou u waldorfských škol kladeny na výběr pozemku, konstrukci a formu, typologii, materiálové a barevné řešení. Tímto tématem se již delší dobu zabýváme v ateliéru architektury III magisterského stupně na katedře architektury FAST VŠB TUO. Všechny náročné požadavky se snažíme zohlednit a hledáme optimální výběr vhodných lokalit pro novostavbu waldorfské školy v Ostravě. Zde přinášíme příklady tří nejzdařilejších návrhů pro lokalitu Černá louka v centru Ostravy v poloze dle urbanistické studie nizozemského ateliéru Maxwan.

  • Název v anglickém jazyce

    WALDORF SCHOOL FOR OSTRAVA

  • Popis výsledku anglicky

    The Waldorf School in Ostrava has a twenty-five-year tradition. After 23 years of waldorf school in Ostrava - Fifejdy, the school was divided into two not very suitable buildings. The Waldorf initiative in Ostrava is to have a new building that will support the Waldorf pedagogy principles and serve to develop the child as a free, integral whole. Waldorf pedagogy has its foundations in the anthroposophical philosophy of Rudolf Steiner and emphasizes the consistency of teaching with the developmental steps of the child and the young person and the development of his relationship with the world. In addition to the traditional content of education, consideration is given to ensuring the pupil&apos;s versatile development in both artistic and craftsmanship. It is this reconciliation of truth (science), beauty (art) and good (spiritual values) to become the foundation for successful education. From the specifics of Waldorf pedagogy, there are also specific requirements for Waldorf school architecture. Wide-ranging demands are placed on waldorf schools for choice of land, construction and form, typology, material and color solutions. We have been dealing with this topic for a long time in the studio of Architecture III of the Master&apos;s degree at the FAST VŠB TUO Department of Architecture. We are trying to take into account all the demanding requirements and we are looking for an optimal selection of suitable locations for the new Waldorf school in Ostrava. Here we present examples of the three most successful designs for the Černá louka site in the center of Ostrava in the location according to the urban study of the Dutch Maxwan Studio.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60500 - Other Humanities and the Arts

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    9. architektura v perspektivě 2017: 9th Architecture in Perspective 2016 : Vysoká škola báňská Technická univerzita Ostrava, Fakulta stavební, katedra architektury : sborník příspěvků z mezinárodní konference

  • ISBN

    978-80-248-4058-1

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    4

  • Strana od-do

    93-96

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    2. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000432503300022