Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Influence of Alternative Education on the Architecture of Conventional Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F14%3A86090447" target="_blank" >RIV/61989100:27120/14:86090447 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.686" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.686</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.686" target="_blank" >10.4028/www.scientific.net/AMR.1020.686</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Influence of Alternative Education on the Architecture of Conventional Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Alternative schools have had an undisputable innovative influence on the major (conventional) schooling since their formation in the first half of the 20th century. They have brought new ideas and methods that have been partially or fully adopted by schools that do not even consider being alternative. Architectural language formed together with the alternative education (Waldorf, Montessori, Dalton, Jena etc.) and responded to their specific needs and philosophies ? specific shapes, layout, new forms oflearning areas etc. Aim of this article is to choose and describe some principles of alternative school architecture, which could be used for new buildings and reconstructions of traditional schools. Method of the research was analysis of chosen alternative school buildings that were realized mainly in Europe and the USA, their qualitative evaluation and description of typological and architectural principles. According to the research outcomes, specific typological, constructional and

  • Název v anglickém jazyce

    Influence of Alternative Education on the Architecture of Conventional Schools

  • Popis výsledku anglicky

    Alternative schools have had an undisputable innovative influence on the major (conventional) schooling since their formation in the first half of the 20th century. They have brought new ideas and methods that have been partially or fully adopted by schools that do not even consider being alternative. Architectural language formed together with the alternative education (Waldorf, Montessori, Dalton, Jena etc.) and responded to their specific needs and philosophies ? specific shapes, layout, new forms oflearning areas etc. Aim of this article is to choose and describe some principles of alternative school architecture, which could be used for new buildings and reconstructions of traditional schools. Method of the research was analysis of chosen alternative school buildings that were realized mainly in Europe and the USA, their qualitative evaluation and description of typological and architectural principles. According to the research outcomes, specific typological, constructional and

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AL - Umění, architektura, kulturní dědictví

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Advanced Materials Research. Volume 1020

  • ISBN

  • ISSN

    1022-6680

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    686-691

  • Název nakladatele

    Trans Tech Publication Ltd

  • Místo vydání

    Zürich

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    24. 6. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku