Two pictures of non-consumerism in the life of freegans
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00115190" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00115190 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/humaff.2020.30.issue-1/humaff-2020-0009/humaff-2020-0009.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/humaff.2020.30.issue-1/humaff-2020-0009/humaff-2020-0009.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2020-0009" target="_blank" >10.1515/humaff-2020-0009</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Two pictures of non-consumerism in the life of freegans
Popis výsledku v původním jazyce
The growing consumerism has its opponents. Among these are environmental activists within the freegan subculture. The goal of the study is to describe how freegans construct and practice nonconsumerism. The qualitative research on the freegan subculture was conducted in Brno, the Czech Republic. Two main categories were identified. Each category is conceptualized as a “picture of non-consumerism”, showing how freegans construct and practice non-consumerism. “Individual modesty” is an inward nonconsumerist strategy, aimed at the individual life careers of the subculture members, while “agents of social change” is an outward strategy, aimed at the general public and endeavouring to reduce consumerism in society.
Název v anglickém jazyce
Two pictures of non-consumerism in the life of freegans
Popis výsledku anglicky
The growing consumerism has its opponents. Among these are environmental activists within the freegan subculture. The goal of the study is to describe how freegans construct and practice nonconsumerism. The qualitative research on the freegan subculture was conducted in Brno, the Czech Republic. Two main categories were identified. Each category is conceptualized as a “picture of non-consumerism”, showing how freegans construct and practice non-consumerism. “Individual modesty” is an inward nonconsumerist strategy, aimed at the individual life careers of the subculture members, while “agents of social change” is an outward strategy, aimed at the general public and endeavouring to reduce consumerism in society.
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2020
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly
ISSN
1210-3055
e-ISSN
1337-401X
Svazek periodika
30
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
96-108
Kód UT WoS článku
000507234000010
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85078159736