Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Two pictures of non-consumerism in the life of freegans

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F20%3A00115190" target="_blank" >RIV/00216224:14410/20:00115190 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/humaff.2020.30.issue-1/humaff-2020-0009/humaff-2020-0009.pdf" target="_blank" >https://www.degruyter.com/downloadpdf/j/humaff.2020.30.issue-1/humaff-2020-0009/humaff-2020-0009.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1515/humaff-2020-0009" target="_blank" >10.1515/humaff-2020-0009</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Two pictures of non-consumerism in the life of freegans

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The growing consumerism has its opponents. Among these are environmental activists within the freegan subculture. The goal of the study is to describe how freegans construct and practice nonconsumerism. The qualitative research on the freegan subculture was conducted in Brno, the Czech Republic. Two main categories were identified. Each category is conceptualized as a “picture of non-consumerism”, showing how freegans construct and practice non-consumerism. “Individual modesty” is an inward nonconsumerist strategy, aimed at the individual life careers of the subculture members, while “agents of social change” is an outward strategy, aimed at the general public and endeavouring to reduce consumerism in society.

  • Název v anglickém jazyce

    Two pictures of non-consumerism in the life of freegans

  • Popis výsledku anglicky

    The growing consumerism has its opponents. Among these are environmental activists within the freegan subculture. The goal of the study is to describe how freegans construct and practice nonconsumerism. The qualitative research on the freegan subculture was conducted in Brno, the Czech Republic. Two main categories were identified. Each category is conceptualized as a “picture of non-consumerism”, showing how freegans construct and practice non-consumerism. “Individual modesty” is an inward nonconsumerist strategy, aimed at the individual life careers of the subculture members, while “agents of social change” is an outward strategy, aimed at the general public and endeavouring to reduce consumerism in society.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly

  • ISSN

    1210-3055

  • e-ISSN

    1337-401X

  • Svazek periodika

    30

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    DE - Spolková republika Německo

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    96-108

  • Kód UT WoS článku

    000507234000010

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85078159736